Riječ stručnjaka: Izazov hotelijerstva

Hotelski menadžer ima zadatak upravljati ljudima u radu s ljudima i to s ljudima različitih tipova i zahtjeva, a istovremeno pokazati poštovanje prema svakom od njih i uvažavati njihove ideje i prijedloge.

Sa ovom konstatacijom se slaže i Ada Lipovača, brand manager hotela Emporium iz Bihaća.


Ada Lipovača, brand manager hotela Emporium iz Bihaća.

„Kao u svakom hotelu, tako i u našem postoji upravljački dio i operativni dio tima. Naravno, jedan bez drugog ne mogu funkcionisati i kao u većini porodičnih hotela, mnogo je manje uposlenih u upravljačkom dijelu tima, što znači da je najviše posla i odgovornosti na menadžeru i direktoru hotela koji moraju sve procese veoma dobro poznavati od rezervacija, čistoće soba do kvalitete kuhinje, kao i upravljanje finansijama do brige o gostima.

U hotelijerstvu je teško pronaći vrijeme za brainstroming sa uposlenima i za edukacije osoblja, jer u sezoni su svi skoncentrisani da velika fluktuacija gostiju bude zadovoljna, dok kratki period izvan sezone obično služi za renoviranje i pripremu za nadolazeću sezonu, ali se tu i pojavi dosta nepredviđenih situacija koje rješavamo metodom learning by doing.

Stoga je teško, ali veoma bitno pronaći vrijeme za komunikaciju upravljačkog dijela tima s operativnim kako bi se usluga poboljšala, greške ispravile i osoblje educiralo u skladu s novim trendovima i zahtjevima gostiju. Po mom misljenju je to najveći izazov. Direktor i menadžer hotela su ključne karike koje nadgledaju i poboljšavaju sve procese hotela, ali i brinu se o ugovaranju novih poslova. Brand manager se brine o marketingu grupacije, društvenim mrežama i komunikacijskim platformama, kreiranju novih sadržaja i promociji istih te prezentaciji ponude kroz razne kanale koji će privlačiti i lokalne goste i strane turiste“, smatra Lipovača.



Dobar menadžer da bi uspješno poslovao mora prije svega dobro poznavati sve segmente i procese rada tvrtke koju vodi, ali i ujedno poznavati i članove svog tima, objasnio nam je Tomislav Galić, direktor Hotela Mepas.


Tomislav Galić, direktor Hotela Mepas.

 „Mora znati njihove prednosti i mane, te sukladno tome adekvatno  postavljati radne ciljeve i delegirati radne zadatke kako bi optimizirao proces poslovanja. Dobar menadžer mora znati motivirati svoj tim, učinkovito rješavati sukobe unutar tima, odlučno donositi odluke, te preuzeti i odgovornost za eventualni neuspjeh. Za uspješno poslovanje ujedno je potrebno kontinuirano raditi na unapređenju znanja i vještina cjelokupnog tima, te pratiti trendove i uvoditi inovacije u poslovanju“, smatra Galić.

×
×

Cart