Osam koraka za uspješno planiranje promocije restorana ili bara

Razvojem plana za promociju restorana ili bara bit ćete u mogućnosti planirati budućnost svog ugostiteljskog objekta, a ne panično i nespremno reagirati na negativne promjene u poslovanju.

Ukusna hrana, privlačan dizajn objekta, higijena na visokom nivou i dobra usluga su osnove za uspješno poslovanje restorana i bara, no to neće biti dovoljno ako želiš privući nove goste. Oni žele više od toga.

Svuda oko nas nalaze se pristojni restorani i barovi no u njima vidimo tek nekolicinu gostiju. Zašto je to tako?

Ljudi neće doći u restoran samo zato što ima u ponudi jeftinije pivo ili neko jelo u pola cijene. Oni će doći ako tvoja kompletna ponuda odgovara njihovim potrebama i navikama ili pak ako uključuje određeno uzbuđenje koje će ih privući i usrećiti!

Promocija restorana i bara je jedna od esencijalnih radnji za uspješno poslovanje, no odakle početi?

Bez obzira da li si novak u ovom poslu ili veći duži period radiš u ugostiteljstvu za uspješnu promociju potrebno je adekvatno planiranje.

Svako planiranje poslovanja počinje sa dobrom analizom postojećeg stanja nakon čega je dalje moguće postaviti realne ciljeve. Što su prednosti tvog restorana a što slabosti?

Analizom trenutne situacije u kojoj se nalazi tvoj ugostiteljski objekt u mogućnosti si odrediti svoje adute za uspjeh. SWOT na engleskom je skraćenica za Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats i mogla bi se na naš jezik prevesti kao SSMP – Snaga, Slabosti, Mogućnosti i Prijetnje. No da ne kompliciram suviše držat ćemo se međunarodno priznate (engleske) terminologije.

Kako napraviti ovu analizu?

Navodimo primjer SWOT analize za restorane.

Snaga: uniformnost ponude, izvanredno dobra usluga, ugodan dizajn objekta

Slabosti: previše stavki na jelovniku, visoke cijene, predugo čekanje na narudžbu

Mogućnosti: trenutne goste pretvoriti u lojalne goste, mijenjanje ponude, organizacije specijalnih događanja

Prijetnje: konkurencija nudi besplatnu dostavu, konkurencija nudi specifičnu ponudu (kineska jela), blizina sličnih restorana ili barova.

Ovo su samo neki od primjera kako možeš analizirati svoje poslovanje te odrediti svoje potencijalne smjernice za izradu plana promocije. U svakom slučaju analiza ova četiri aspekta je dobar početak za izgradnju plana promocije. Otvorit ćeš vrata novim idejama koje dalje možeš pretočiti u svoju jedinstvenu strategiju za privlačenje novih gostiju.

Što su drugi restorani i barovi u tvom okruženju uradili da bi bili uspješni? Na koji način oni promoviraju svoje usluge?

Analiza poslovanja i ponude konkurentnih restorana može biti od velike koristi. Ovo se ne odnosi samo na uspješne nego i na propale restorane i barove. Od uspješnih nauči što činiti, a od propalih, što je možda još važnije, što ne!

Izradite buđet za promociju

Cilj je isplanirati uspješnu promociju no sigurno ne želiš premašiti sumu novca kojom raspolažeš. Kalkuliranjem troškova za promociju restorana ili bara izbjeći ćeš nerealne načine promocije poput prevelikih popusta ili korištenja usluga preskupih agencija za marketing. Pregledaj financijsko stanje te odredi realnu sumu novca koja može biti utrošena u ove svrhe i ponašaj se u skladu s dobivenim informacijama. Najbolje bi bilo da u praksi radiš godišnje planiranje budžeta tako da unaprijed znaš kojim sredstvima raspolažeš. Uspješni vlasnici restorana i barova odvajaju 2%  do 4 % od ukupnog godišnjeg prihoda za troškove marketinga.

Za ugostiteljske objekte okvirno vrijeme za početak promotivne kampanje je 15 dana uoči praznika kao što je Valentinovo ili Majčin dan. Za praznike kao što su Božić ili Nova Godina kada tvoji gosti imaju unaprijed isplanirane odmore bilo bi najbolje započeti kampanju 30 dana prije spomenutih praznika.

Također dobar tajming za promociju je vrijeme uoči održavanja nekih važnih društvenih i kulturnih događaja u regionu, te naravno u bilo kojem vremenskom periodu smanjene posjećenosti tvog ugostiteljskog objekta.

Nakon što izradiš plan za promociju tvog ugostiteljskog objekta mnogo lakše ćeš se odlučiti za jednu ili više promotivnih strategija koje će uz malo sreće i mnogo truda dovesti toliko željene nove goste u tvoj restoran ili bar!

possector.hr

×
×

Cart