Hotelijeri ukidaju jednokratna kozmetička pakovanja

Hotelijeri ukidaju jednokratna kozmetička pakovanja

Kako bi smanjio količinu plastičnog otpada lanac hotela Marriott International odlučio je da ukine upotrebu jednokratnih toaletnih bočica šampona, gelova za tuširanje, krema… One će, kako je najavljeno, biti zamenjene velikim zidnim dozerima. Kako je saopštio ovaj lanac sa sedam hiljada hotela širom svijeta, nova pravila stupiće na snagu do kraja 2020. godine. Lanac očekuje da će ove mjere smanjiti količinu plastike koju oni odlažu za 30 odsto.

I druge kompanije u turizmu najavile su slične promjene. Na primer, kompanija koja je vlasnik Holiday Inn-a, najavila je da će na sličan način eliminisati plastiku koja se svakodnevno odlaže kako bi zaštitili životno okruženje.

Nedavno je, prema pisanju britanskih medija, plastične flašice šampona, regeneratora i kupki iz hotela ukinuo i hotelski lanac „InterContinental”.

Prema njihovim istraživanjima, mala kozmetička pakovanja koja gosti iskoriste ili odnesu sa sobom završe među 250 miliona tona plastičnog otpada godišnje.

U gotovo 850.000 soba na globalnom nivou, hotelijeri u toku godine ostave više od 200 miliona sredstava za higijenu od plastike. Kako ne bi lišili svoje klijente toaletnih potrepština na raspolaganje će im ostavljati veće ambalaže istih.

„Prelazak na pakovanja većih dimenzija u više od 5.600 hotela širom svijeta je veliki korak u ispravnom smjeru i promijena će nam pomoći da smanjimo količinu otpada i uticaj na životnu sredinu“, objasnio je direktor hotelskog lanca Kit Bar. Promijene bi trebalo da budu uvedene do 2021. godine. InterContinental je u oktobru 2018. najavio da će do kraja 2019. iz svih svojih objekata izbaciti plastične slamčice za jednokratnu upotrebu, što znači da će ih godišnje biti u prosjeku 50 miliona manje. Njima bi se, prema tvrdnjama hotela, mogla spojiti razdaljina između Njujorka i Tokija.

Gosti jednog od ogranaka ove grupe čak i spavaju na jastucima i prekrivaju se jorganima koji su u potpunosti ispunjeni recikliranim materijalima zbog čega po pojedincu oko 150 plastičnih flaša manje završi na deponiji, prenose britanski mediji.

Inače, hotelijeri širom svijeta sve više shvataju da količina plastičnog otpada koju proizvode značajno doprinosi ogromnom ekološkom problemu, i svi su spremni da preduzmu prvi korak – da obećaju da će nešto uraditi povodom toga.

Do sada su hoteli sami sebi postavljali ciljeve i objavljivali ih u saopštenjima za medije, ili su se priključivali nekom većem pokretu, inicijativi, savezu više kompanija. Jasno je da je potrebno da se države uključe i zakonima i pravilnicima regulišu ovo pitanje. Evropska unija od 2021. uvodi zabranu na neke tipove jednokratne plastike (tanjiri, escajg, slamčice i sl.) i to je jedan od prvih konkretnih koraka za eliminisanje plastičnog otpada. Da bi se rešio problem plastičnog otpada, mora biti uspostavljena šira saradnja između hotelijera i država, i definisana odgovornost koju imaju kompanije.

Izvor: Politika

×
×

Cart