HARIS MAGRDŽIJA: Konstantno ulaganje u edukaciju radnika i poboljšavanje radnog ambijenta

HARIS MAGRDŽIJA: Moj stil rukovođenja podrazumijeva konstantno ulaganje u edukaciju radnika i poboljšavanje radnog ambijenta

Generalni menadžer Heritage Hotel Krone & Cordoba Restaurants za HUBIH govori o poslovnom uspjehu, liderstvu, sprecifičnostima hotela kojim rukovodi

Biti menadžer jednog hotela nije nimalo lak zadatak, još uz to ako ste na tu poziziciji došli kao najmlađi menadžer u Bosni i Hercegovini, onda se može reći da su izazovi još veći. Ipak, Heritage Hotel Krone & Cordoba Restaurants ima jednog mladog, perspektivnog menadžera s kojim smo, za naše čitaoce, razgovarali o menadžemntu, planiranju, komunikaciji te poslovnom uspjehu. Generalni menadžer Heritage Hotel Krone & Cordoba Restaurants Haris Magrdžija za HUBIH govori o svom putu do vodeće pozicije u Hotelu Krone.

  1. Vaš put do poslovnog uspjeha?

Uvjeren sam da uspjeh nikada neće izostati ako čovjek naporno i predano radi, ali sam i svjestan da isti nije moguće postići preko noći, već je potrebno vrijeme. Moj brz napredak u profesionalnoj karijeri je upravo posljedica napornog i predanog volonterskog rada i vannastavnih aktivnosti tokom školovanja. Po prirodi sam proaktivna osoba i tokom čitavog školovanja od osnovne škole pa do master studija, nastojao sam da slobodno vrijeme iskoristim što je moguće korisnije kroz volontiranje kako bih pored obrazovanja unaprijedio i svoje vještine, ali i proširio svoju mrežu poznanika i prijatelja. Upravo takav pristup životu mi je omogućio da već u 24. godini, poslije samo par mjeseci rada u Grupaciji, zadobijem povjerenje Nadzornog odbora i da mi se povjeri odgovornost rukovodeće pozicije u kolektivu.

Inače, naše živote možemo posmatrati kao naš mozaik u kojem je svaki detalj bitan i doprinosi ukupnoj ljepoti mozaika, ali svjestan sam da se ipak neki detalji u tom mozaiku više ističu. Stoga, moj put do poslovnog uspjeha bih ukratko predstavio kroz sljedeće detalje iz moje biografije: 

U osnovnoj školi sam postao najmlađi dobitnik općinskog priznanja za rezultate postignute u sportu, a karate filozofija ustrajnosti i posvećenosti, koju primjenjujem u svim sferama života, me je dovela do reprezentacije i trećeg mjesta na Balkanskom prvenstvu.

U srednjoj školi sam bio glavni urednik časopisa koji kontinuirano izlazi od 1968. godine, a bivši urednici danas imaju posebno značajnu i zapaženu ulogu u društvenom, političkom, privrednom i naučnom životu naše zemlje.

Tokom studija sam bio predsjednik Studentskog poslovnog kluba koji je pokrenuo Forum o domaćoj proizvodnji te u saradnji sa udruženjem „Kupujmo i koristimo domaće – kvalitetno proizvedeno u BiH“ smo inicirali pokretanje velike promotivne kampanje „Kupujmo domaće“ koja je imala pozitivan učinak na bh. privredu.

Vještine pisanja i upravljanja projektima koje sam unaprijedio kroz Projektnu akademiju Sarajevske regionalne razvojne agencije SERDA su mi omogućile posebno značajno iskustvo projektnog asistenta u Fondaciji Mozaik na najvećem mirovnom projektu PRO-Budućnost u okviru kojeg sam pomagao u koordinaciji implementacije preko 120 malih projekata, koji su podržani iz jednog od 5 grantova ukupne vrijednosti preko 1 milion KM. Također, volonterski angažman u UNDP BiH mi je dodatno proširio vidike i ukazao na mogućnosti koje su ispred mene.

Volontiranje u Crvenom križu, koje je započelo u osnovnoj školi, definitvno je imalo najviše utjecaja na razvoj vještina i moje ličnosti, a i danas sam aktivan volonter na projektima iz oblasti međunarodne saradnje te sam izabran za najmlađeg člana Skupštine u stogodišnjoj historiji Društva Crvenog križa BiH. Pored ovoga, ukazana mi je čast i da budem najmlađi član bh. delegacije na Generalnoj skupštini Međunarodnog pokreta Crvenog križa i Crvenog polumjeseca.

Ipak, na kraju bih naglasio posebnu zahvalnost mojoj porodici koja je uložila veliku energiju i trud u moj odgoj i kreiranje karaktera kako bih bio uspješna i poštena osoba, što lično smatram posebno bitnim za imenovanje osoba na rukovodeće pozicije.

  • Šta je to što ste promijenili svojim dolaskom na vodeću poziciju?

Dijelim Buffonovo mišljenje: „Čovjek, to je stil“. Zbog toga sam uvjeren da svaki menadžer ima svoj stil rukovođenja koji u kombinaciji sa različitim internim i eksternim faktorima može biti razlog uspjeha, ali nažalost i neuspjeha, privrednog društva kojim rukovodi. Nastavak dobrih rezultata u poslovanju našeg kolektiva mojim dolaskom na poziciju odgovorne osobe je pokazatelj uspješnosti stila rukovođenja koji zagovaram i provodim.

Moj stil rukovođenja podrazumijeva konstantno ulaganje u edukaciju radnika i poboljšavanje radnog ambijenta, kao i osnaživanje radnika da samostalno rješavaju probleme i izazove s kojim se suočavaju te donose odluke iz domena njihove odgovornosti. Nažalost, primijetio sam prisutnu praksu bh. kompanija da ulože ogromna finansijska sredstva u inventar i sredstva za rad, a koje opet veoma rijetko obnavljaju, dok ulaganje u osoblje i razvoj ljudskih potencijala percipiraju kao trošak. U želji da to ne bude praksa u našem kolektivu, angažovao sam više konsultanata s kojima smo poboljšavali operativne procese i kvalitet naše usluge – a rezultati su vidljivi i prepoznati od strane naših gostiju.

Podstičem konstantnu komunikaciju sa kolektivnom, te ohrabrujem iznošenje drugačijih pogleda,  posebno prilikom donošenja odluka kako bih imao što bolji uvid u kontekst problema ili izazova koji treba da se riješi. Ponovo, nažalost, u velikom broju bh. kompanija direktori donose strateške odluke bez konsultacija i razgovora sa nižim upravnim nivoima i radnicima, te zbog toga su procesi upravljanja promjenama jako teški i izazovni te ne daju željene rezultate, a nerijetko i nemogući. Moj stil rukovođenja je da mnogo razgovaram sa radnim kolegama kako bih dobio uvid u njihovu perspektivu pogleda na određeni problem ili izazov koji treba da se riješi, a u cilju sagledavanja cjelokupne slike i donošenja najbolje odluke, a time i minimizirao otpor kolektiva na promjene.

Kao menadžer, pratim najnovije domaće i međunarodne trendove u industriji, te nastojim zajedničkim snagama iste aplicirati u našem kolektivu. Zbog toga posebno cijenim, podstičem i nagrađujem proaktivnost u kolektivu. Konačno, moj stil rukovođenja podrazumijeva traženje odgovornosti, ali i nagrađivanje proaktivnosti kod radnih kolega.

  • Šta je neophodno da posjeduju hotelski menadžer i cijeli tim kako bi hotel uspješno poslovao?

U porodici sam odgajan i učen da je za uspjeh najbitnije biti pošten. Stoga, smatram da je za uspjeh kompanije potrebno da osobe na rukovodećim pozicijama, kao i svi članovi kolektiva, budu osobe koje će imati domaćinski pristup rukovođenju i poslovanju.

Za uspjeh hotelskog, ali i svakog drugog menadžera, mišljenja sam da mora razmišljati unaprijed i živjeti budućnost kako bi napravio najbolje strateške odluke u sadašnjosti. Rezultati strateških odluka nisu odmah vidljivi, već je potrebno da prođe određeno vrijeme kako bi se mogla ocijeniti uspješnost tih odluka. Zbog toga mislim da je jedna od najtežih zadaća ljudskom rodu donošenje odluka, a rukovodeće pozicije to podrazumijevaju.

  • Šta je specifično što Vaš hotel nudi u odnosu na druge hotele?

Heritage Hotel Krone je mali luksuzni hotel baština smješten u stogodišnjoj austrougarskoj vili koja je izgrađena 1907. godine, te nudi smještaj u 26 luksuzno opremljenih soba, zbog čega smo idealan hotel za individualne, porodične i poslovne goste. Locirani smo na Ilidži, na samom ulazu u Veliku aleju te smo u krugu od 2 km udaljenosti od sarajevskog aerodroma.

Gostima je na raspolaganju i naš SPA centar koji je napravljen u stilu starih rimskih kupatila, a privatni karakter ga čini jedinstvenim na tržištu tj. samo osobe koje zakupe termin mogu koristiti SPA centar u tom terminu.

Naš Cordoba restoran, koji posluje u okviru hotela je idealno mjesto kako za poslovna tako i za porodična okupljanja, a jedinstvenu ponudu čine jela iz više svjetskih kuhinja koja su pripremljena od svježih namirnica u skladu sa halal standardom. Okružen zelenilom, Cordoba restoran je odlično mjesto za opuštanje i uživanje u ljepotama prirode.

Posebno smo ponosni da naš hotel i restoran posluju po halal standardu, a family friendly atmosferu osjete naši gosti te nam se rado vraćaju, ali i preporučuju naš hotel svojim prijateljima i poznanicima. Naša opredjeljenost je da s posebnom pažnjom njegujemo vrijednosti bosanskohercegovačkog gostoprimstva i nastojimo da budemo njegova kruna.

  • Na koji način se vrši interna komunikacija između Vas i određenog sektora odnosno sektora između sebe?

Lično, značajan dio svog radnog vremena posvetim internoj komunikaciji sa radnim kolegama kako bih dobio što bolji uvid u ukupnu atmosferu u kolektivu, prepoznao ključne žarišne tačke koje trebamo rješavati kako bi održali i unaprijedili visok kvalitet naše usluge. Kvalitetna, otvorena i brza interna komunikacija je posebno bitna za uspjeh kompanija u turizmu, ugostiteljstvu i hotelijerstvu, jer svaki gost ima određene specifične zahtjeve za koje želi da se ispoštuju. Stoga, samo kvalitetnom, brzom i otvorenom internom komunikacijom se mogu prepoznati specifična očekivanja i zahtjevi gosta te pružiti adekvatna i njegovim zahtjevima prilagođena usluga. 

Našu organizacionu strukturu smo ustanovili na način da svaki sektor ima rukovodioca koji ima odgovornost da kreira uslove i organizuje posao tako da ne bude zastoja u operacijama i da se brzo rješavaju izazovi i problemi koji se pojave. Svi radnici u sektorima imaju direktnu komunikaciju sa rukovodiocima, a svi rukovodioci sektora imaju direktnu komunikaciju sa mnom kao odgovornom osobom. Smatram posebno bitnim naglasiti da nastojim kreirati kompaniju čiji će uspjeh biti zasnovan na kvalitetnoj organizacionoj strukturi i timu, a ne na pojedincu. Zbog toga, rukovodioci sektora nemaju samo odgovornost, već i slobodu u donošenju odluka iz njihovog domena odgovornosti što ubrzava procese, ali i ubrzava i pospješuje internu komunikaciju.

  • Kakva je bila ova sezona za Heritage Hotel Krone?

Obzirom da je prethodna godina bila ujedno i prva godina nove Uprave, mogu kazati da je iza nas jedna veoma dinamična godina sa mnogo promjena u operativno-tehničkom smislu. Zbog toga smo dvostruko zadovoljni u našem kolektivu jer je naše operativno-tehničke promjene pratilo povećanje popunjenosti hotela, ali i povećanje prometa u restoranu, dok gosti nisu krili zadovoljstvo promjenama koje smo učinili. Ipak, najviše sam ponosan na činjenicu da ove sezone nismo zabilježili fluktuaciju radnika koja je karakteristična za turističko-ugostiteljski sektor u BiH, a što definitivno govori o njihovom zadovoljstvu i podršci operativnim promjenama kroz koje smo zajednički prošli.

  • Koji je Vaš plan za dalje?

Po prirodi sam optimističan i uvijek nastojim pomjerati granice kako na privatnom tako i profesionalnom planu. Zato, kada govorimo o planovima, želim da nastavimo pozitivne trendove koje smo zabilježili u prethodnoj godini. Hotelijerstvo i ugostiteljstvo su žive materije i potrebno je kontinuirano raditi na unapređenju i poboljšanju ponude, ali i pratiti najnovije trendove kroz ulaganje u edukaciju osoblja, što će biti moj prioritet i u narednom periodu. Značajnija ulaganja u marketing kao i kapitalne investicije su također u planu.

  • Šta možete savjetovati drugim kolegama iz svog iskustva?

Kroz dosadašnje iskustvo sam svjedočio tačnost riječi Simona Sineke: „Lideri nisu odgovorni za brojeve; lideri su odgovorni za ljude koji su odgovorni za brojeve“. Iskrena sugestija kolegama je da ulažu u ljude i radni ambijent, jer ljudi čine biznis uspješnim. Pored edukacije, savjetujem i osnaživanje radnika kroz istinsko delegiranje koje pored odgovornosti podrazumijeva i slobodu donošenja odluka, a kako kompanije ne bi postale društvo jednog lica. Menadžerima sugerišem da ne zanemaruju energiju mladosti, jer mladi uz podršku mogu biti značajan faktor u uspjehu kompanije. Ovom prilikom želim da naglasim i potrebu kreiranja aktivne platforme za razvoj naše industrije, turizma, ugostiteljstva i hotelijerstva, kroz koju bi se zajednički planirao razvoj industrije, ali i uspješno komunicirale potrebne promjene kojima bi se iskoristio puni ekonomski potencijal naše industrije u razvoju bh. privrede.  Stoga, projekat HUBiH stručnog magazina je odličan korak na tom putu i ovom prilikom želim da se iskreno zahvalim HUBiH timu za doprinos u razvoju hotelijerstva i ugostiteljstva u BiH

×
×

Cart