Čišćenje i dezinfekcija: Hoteli

Odabir hotela odraz je povjerenja gosta. Ova činjenica dodatno je naglašena u situaciji u kojoj se trenutno nalazimo. Odgovornost koju hoteli imaju prema svojim gostima i osoblju ogroman je teret. Naš zadatak je pomoći hotelima u raspodjeli ovog tereta, te ih naučiti jednostavne prakse uz koje će maksimalno umanjiti rizik i opravdati povjerenje gostiju.

Redovno i pravilno čišćenje i dezinfekcija osnovni su alati u sprječavanju prijenosa patogena kod bolesti koje se šire posrednim kontaktom preko zaraženih površina. Naš partner Diversey, globalni lider u polju profesionalne higijene, posjeduje dugogodišnje iskustvo u savjetovanju hotela diljem svijeta o prevenciji prenošenja bolesti i smanjenju rizika za osoblje i goste. Zamolili smo Diversey da s nama podijeli svoje iskustvo u radu s hotelskim grupacijama, kao što su Kempinski, Marriott i Radisson, i pomogne nam u izradi smjernica za naše klijente. 

Čišćenje

Posljednjih mjeseci na tržištu je naglasak stavljen na dezinfekciju, no ovog puta želimo uraditi korak unatrag i razgovarati o kompletnom procesu čišćenja koji se treba dogoditi prije same dezinfekcije. Naime, čišćenje je proces mehaničkog uklanjanja prljavštine i mikroorganizama s određenih površina i predmeta. Dezinfekcija je proces kemijskog uništavanja patogenih mikroorganizama. Kako bi dezinfekcija bila učinkovita i ostvarila tvrdnje s etikete, potrebno je primijeniti je na prethodno očišćenoj površini. Čišćenje je dakle neizbježni prvi korak u procesu održavanja higijene.

Room Care R2-plus Pur-EcoSredstvo za čišćenje vodootpornih površinaPOGLEDAJTE U WEBSHOPU

Svaki hotel u pravilu već ima razrađen standardiziran protokol čišćenja, no u uvjetima pandemije preporučivo je revidirati ga i po potrebi unaprijediti. Pritom je bitno pripaziti:

  • Da koristite sredstva primjerena za specifične zadatke čišćenja različitih površina i predmeta u vašem objektu (drveni namještaj, pločice, staklene površine, grilovi, čaše, tanjuri i sl.). Korištenje pravih sredstava proces čišćenja čini lakšim, bržim i daje bolje rezultate.
  • Da odaberete profesionalna pomagala i strojeve koji omogućuju ispravnost procesa čišćenja, te ga primjetno olakšavaju i ubrzavaju.
  • Da se pobrinete da osoblju zaduženom za čišćenje omogućite edukaciju o pravilnom načinu primjene pojedinih sredstava i pomagala, smjeru čišćenja i zaštitnoj opremi koju je potrebno koristiti (rukavice, maske po potrebi). U sklopu edukacije osigurajte im i vizualna pomagala s jasno naznačenim sredstvima i područjima na koja je potrebno obratiti pozornost.

Detaljni planovi za čišćenje i dezinfekciju


Opći principi čišćenja:
Čistite od viših prema nižim površinama.
Počnite čistiti od najdalje točke u prostoru unatrag prema vratima.
Čistite od suhog dijela prema mokrom.
Čistite od čistog dijela prema prljavom.
Održavajte konstantan tijek rada, primjerice rad u smjeru kazaljke na satu, kako ne biste propustili neko područje.

Dezinfekcija

Kako je spomenuto ranije, dezinfekcija je proces kemijskog uništavanja patogenih mikroorganizama. U uvjetima pandemije, preporučuje se dezinficirati sve površine, a posebnu pozornost moramo posvetiti ključnim površinama koje se često dodiruju. Njih je potrebno dezinficirati u redovnim vremenskim razmacima, te kada su vidno zaprljane. Preporučeni vremenski razmaci za dezinfekciju ključnih točaka ovise od broja ljudi koji koriste prostor, ali u praksi se pokazalo da oni ne bi trebali biti veći od 4 do 6 sati. Ukoliko se radi o površinama koje koristi velik broj ljudi (recepcija, bar, toalet), preporučeni vremenski razmak u kojem se odvija dezinfekcija često dodirivanih površina je 1 do 2 sata.

Kod procesa dezinfekcije u uvjetima pandemije bitno je:

  • Odabrati profesionalna sredstva koja imaju certificiranu virucidnu učinkovitost (standard EN 14476).
  • Ostaviti dezinfekcijsko sredstvo da djeluje na površini u kontaktnom vremenu naznačenom na etiketi ili u tehničkom listu proizvoda, te ga isprati ukoliko je to potrebno.
  • Povesti računa o pravilnom skladištenju dezinfekcijskog sredstva kako bi ono zadržalo svojstva navedena na etiketi.

Room Care

Diversey hotele vidi kao zaseban segment na tržištu. Upravo iz tog razloga posebno za hotele razvijen je Room Care, sveobuhvatni sustav za čišćenje hotela koji podrazumijeva koncentrirana sredstva, dozatore za precizno doziranje rastvora, pomagala i metode čišćenja i dezinfekcije. Drugim riječima, Room Care je jednostavan odgovor na kompleksno pitanje – što je potrebno učiniti kako bi hotel postigao željenu razinu higijene?

Praktična korpa za sredstva i pomagala za čišćenjePOGLEDAJTE U WEB SHOPU

Room Care sustav za čišćenje hotela biraju oni koji žele:

  • Značajne uštede u novcu i vremenu
  • Jednostavan način korištenja i minimalnu mogućnost pogreške
  • Certificiranu učinkovitost sredstava za čišćenje i dezinfekciju
  • Cjelovito rješenje za sve potrebe kada je u pitanju objektna higijena



Dio Room Care sustava za čišćenje hotela

Ukoliko vam trebaju detaljne smjernice o principu čišćenja hotelskih soba koji osigurava učinkovitost i štedi vrijeme, naše stručno osoblje će:

  • Uraditi detaljnu procjenu trenutnog stanja
  • Napraviti izvještaj o trenutnom stanju i mogućnostima napretka
  • Educirati osoblje o metodama povećanja brzine i poboljšanja rezultata čišćenja
  • Ponuditi sredstva i pomagala prilagođena za potrebe vašeg hotela, s kojima će čišćenje i dezinfekcija biti brži i učinkovitiji
  • Uraditi ponovnu procjenu nakon nekog vremena i usporediti rezultate prije i poslije uvođenja novog sustava

Ako se odlučite za primjenu metoda i sredstava koje Diversey preporučuje za čišćenje hotela, vaš objekt će dobiti Well Hotel certifikat, prepoznatljivi standard za hotele visoke razine higijene u cijelom svijetu.

Pokažite gostima da uvodite nove standarde za njihovu sigurnost

Kako bismo vam olakšali pridržavanje metoda naučenih tijekom Well Hotel edukacije, s Diverseyjem smo pripremili podsjetnike u vidu vizualnih uputa u obliku brošura i videozapisa, koje na jednostavan način prikazuju gdje koristiti koje sredstvo, pravilno doziranje sredstava, vrijeme djelovanja dezinfekcije, ključne točke za dezinfekciju i preporuke za učestalost dezinfekcije.

Pojačana svijest o osobnoj higijeni

Posljednji mjeseci dokazali su koliku igru u prijenosu zaraznih bolesti igra osobna higijena. Pokažite vašem osoblju i gostima da vam je stalo do njihove dobrobiti tako što ćete se pobrinuti da:

  • U toaletima uvijek imate dostupnu tekuću vodu, sapun i papir, te istaknute upute za pravilno pranje ruku.
  • Na vidna mjesta istaknete upozorenja o važnosti osobne higijene i pravilnog ponašanja.
  • Svi djelatnici i gosti imaju dostupno brzodjelujuće sredstvo za dezinfekciju ruku i maramice za lice/salvete.

Upute za pranje i dezinfekciju ruku

Sva svoja nastojanja da unaprijedite sigurnost iskomunicirajte sa svojim gostima i osobljem. To možete učiniti pomoću različitih naljepnica i postera, ali i verbalno pri pozdravljanju gostiju. Gosti trebaju znati koliko često čistite te koja sredstva koristite. Sve ovo poboljšat će njihovo iskustvo, učvrstiti dobar utisak o vašem hotelu i kreirati atmosferu dobrodošlice i sigurnosti.

Što još možete učiniti da se vaši gosti osjećaju sigurnije?

Pri rezervaciji

  • Čak i prije nego što gosti dođu u hotel, imate priliku digitalnim putem s njima iskomunicirati konkretne mjere koje poduzimate za njihovu sigurnost.
  • Istaknite primjenu najboljih praksi u suradnji s partnerima.
  • Objasnite im izmjene na koje mogu naići pri prijavi u hotel.
  • Podsjetite ih na preporuke socijalne distance i naglasite blizinu medicinske usluge.

Intellicare senzorski držač za sredstvo za dezinfekciju rukuDostupan uz samostojeći elegantni stalak ili zidni nosačPOGLEDAJTE U WEB SHOPU

Ulaz u hotel i recepcija

  • Osigurajte komunikacijske materijale koji će upoznati goste s novim procedurama na samom ulazu u hotel.
  • Postavite stanicu za higijenu ruku na ulaz u hotel i na pult recepcije.
  • U svakom trenutku koji to dozvoljava, održavajte distancu od gostiju i kolega bar 1.5 metar, postavite oznake za distancu na za to predviđenim mjestima (recepcija, restoran i sl.).
  • Postavite namještaj u predvorju, baru i restoranu na način koji dozvoljava održavanje propisane udaljenosti.
  • Dezinficirajte hotelske ključeve i kartice prije nego što ih date gostu, i nakon što ih uzmete natrag.
  • Dezinficirajte uređaj za plaćanje nakon svakog korištenja.
  • Ponudite gostima dodatnu uslugu dezinfekcije njihovih mobilnih telefona ili prtljage, ukoliko je potrebno.
  • Očistite pult nakon svakog gosta.
  • Omogućite gostima beskontaktno plaćanje karticom ili mobitelom, a račune im pošaljite na email, umjesto printanja i uručivanja.
  • Uradite automatsko podešavanje lifta za korištenje bez tipki (ukoliko je to moguće). Također, ograničite broj ljudi koji se mogu voziti u liftu u isto vrijeme.
  • Prilagodite proces izdavanja soba tako što ćete između gostiju ostaviti maksimalno moguće vrijeme.

Zajednički toalet

Prostor hotela

  • Dosad je cilj bio učiniti osoblje za čišćenje “nevidljivim”, no to sada ne mora biti slučaj. Neka gosti posvjedoče tomu da dezinficirate često dirane površine svakih nekoliko sati, redovno čistite zajednički toalet i slično. U trenutnoj situaciji, to vam može biti samo dodatni plus.
  • Istaknite vizualne upute za čišćenje uz dostupna sredstva, na kolicima ili tabletima domaćica. Istaknite kontrolne liste za dezinfekciju tako da ih svi mogu vidjeti.
  • Omogućite gostima nekoliko stanica za higijenu ruku u cijelom hotelu – na ulazu u hotel, restoran, fitness, bazen, bar i sl.
  • Provjerite peru li vaše perilice suđa i rublja na temperaturi potrebnoj za termičku dezinfekciju.
  • Prakticirajte češće pranje uniformi osoblja. Uz uniforme osoblju osigurajte i brandirane maske za lice od ugodnih materijala.

Čišćenje toaleta primjerenim pomagalima i sredstvima

Sobe za goste

  • Istaknite osobnu poruku osobe koja je obavila čišćenje i dezinfekciju sobe kako biste gostima pružili dodatni osjećaj sigurnosti.
  • Ponudite malo pakiranje sredstva za dezinfekciju ruku u sklopu standardne ponude hotelske kozmetike.
  • Kreirajte poseban TV kanal za informiranje o primjeni naprednih procedura.
  • Dozvolite gostima potpunu privatnost – ukoliko ne žele da im itko ulazi u sobu tijekom njihovog boravka u hotelu, dajte im tu mogućnost uz znak “Privatnost tijekom boravka” koji će istaknuti na vratima svoje sobe. Na ovaj način gosti mogu koristiti usluge hotela (izmjenu ručnika, kozmetike, pražnjenje kanti za smeće i sl.), ali će im sve biti dostavljeno ispred vrata.

Restoran i bar

  • Pri pozdravu i dočeku gostiju objasnite im nova pravila i procedure razvijene kako biste ih zaštitili.
  • Osigurajte da je sredstvo za dezinfekciju ruku lako dostupno.
  • Kada gosti napuste stol nakon objeda, ne dopustite da novi gosti sjednu za njega prije nego ga očistite i dezinficirate. Kada gosti vide da to činite radi njihove sigurnosti, neće im biti problem pričekati koji trenutak dok njihov stol ne bude spreman.
  • Dok opasnost od širenja pandemije ne prođe, zamijenite platnene stolnjake, salvete i podloške za tanjure papirnima.
  • Nemojte koristiti klasične cjenike u baru i restoranu. Umjesto toga, cjenike možete staviti ispod stakla (ukoliko su stolovi prekriveni staklom), napraviti jednokratne papirne cjenike ili cjenik isprintati na jednokratne papirne podloške za tanjure. Ukoliko imate web stranicu, cjenik možete postaviti na nju, a gostima na stolu ustupiti QR kod čijim će se skeniranjem na njihovom mobitelu otvoriti cjenik.
  • Dezinficirajte začine koji su dostupni svim gostima ili promijenite način posluživanja začina (ulje, sol, šećer, kečap i sl.).
  • Eliminirajte samoposlužne uređaje za piće ili uz njih osigurajte vlažne maramice za dezinfekciju površina.
  • Ne prakticirajte posluživanje švedskog stola, kanapea i sl. Umjesto toga, gostima možete ponuditi prethodno pripremljena i zapakirana jela ili im ponudite dostavu doručka u sobu.

Fitness, sauna i bazen

  • Na ulazu gostima objasnite nova pravila i mjere koje poduzimate kako biste ih zaštitili.
  • Uz ručnike ostavite osobnu poruku voditelja vešeraja o procedurama pranja koje garantiraju njihovu higijensku ispravnost.
  • Na vidno mjesto istaknite dezinfekcijske maramice ili sredstvo za brzu dezinfekciju površina i papirne ubruse, koji se koriste za dezinfekciju sprava za vježbanje.
  • Gostima omogućite korištenje sredstva za dezinfekciju ruku.
  • Pripremite posebne komunikacijske materijale posvećene djeci koji promoviraju higijenu ruku.
  • Ako je moguće, istaknite kontrolnu ploču održavanja bazena.
  • Ukoliko ste u mogućnosti, osigurajte gostima sprave za vježbanje na otvorenom, umjesto korištenja teretane.

Konferencijske dvorane

  • Osigurajte da je sredstvo za dezinfekciju ruku lako dostupno gostima.
  • S organizatorima dogovorite redovne pauze za prozračivanje prostora i dezinfekciju stolova.
  • Ukoliko je moguće, stolove i stolice prilagodite preporukama za održavanje fizičke distance.
  • Gostima omogućite korištenje zaštitnih maski za vrijeme trajanja događaja.



Čišćenje površina u teretani

Ukoliko vam je potrebno savjetovanje o smjernicama navedenima u ovom tekstu, javite nam se i napravit ćemo detaljan plan higijene prilagođen vašem objektu.

Pišite nam:
info@eurosan.ba 

Nazovite nas:
Mostar +387 36 342 220
Banja Luka +387 51 456 652
Sarajevo +387 33 765 075

×
×

Cart