Blind food tasting je odavno poznat trend, koji su chefovi diljem svijeta prigrlili, jer- zašto se u klasične noći pune divnih okusa, mirisa i hrane ne bi unijelo malo zabave?

U nastavku pročitajte više o jedinstvenom koceptu evenata u Bosni i Hercegovini, iza kojih stoji Medina Dedajić, osnivačica i začetnica ideje Sarajevo Food Dictionary, koji je kao printani vodič prerastao u mnoge nove projekte i organizaciju evenata u saradnji sa najboljim bosanskohercegovačkim restoranima.


Medina Dedajić, Sarajevo Food Dictionary


HUBIH: Poštovana Medina, osim što ste mlada i kreativna osoba, koja je pokrenula  projekat Sarajevo food dictionary, šta za sebe možete reći, ko je zaista Medina?

Medina: Nekako ne volim puno predstavljati sebe iskreno…uvijek sam bila više od toga da moja djela govore o meni i stalno mi je na pameti ona izreka „reci mi čime se hvališ i reći ću ti šta ti nedostaje“ zato ne volim puno pričati o sebi. Imam tendenciju da strastveno pričam o svemu što volim i što me pokreće pa ljudi često to znaju protumačiti kao „hvaljenje“ neke vrste. Kratko: Medina je osoba koja uživa u ljudima, druženjima, putovanjima, a muzika i umjetnost su bitan dio mog života. Sa druge strane Medina voli jako svoje vrijeme samoće, izolacije bez ljudi, planinu, tišinu, knjige i…mir.

HUBIH: Kako je tekao proces evolucije samog projekta do nivoa na kojem je danas?

Medina: Moja beba kako je ja često zovem – projekat Sarajevo Food Dictionary (SFD) – je prvi gastro vodič u Sarajevu i u BiH koji je, u svom prvobitnom obliku printane publikacije na 4 jezika nastao i svečano predstavljen javnosti i medijima u decembru 2017. godine. Do današnjeg dana je projekat evoluirao u pravce o kojima iskreno nisam mogla ni sanjati, odaziv publike i prijem samog projekta od strane ljudi je fantastičan na čemu sam jako jako zahvalna. Danas je SFD najpoznatiji po gastro eventima koje organizuje i koji su novi koncept druženja i ručavanja u Sarajevu. Poznati smo po tematskim eventima poput Blind Food Tasting (kušanje hrane sa povezima na očima), After Work Rage Booth (druženje nakon posla uz kabinu stress relief terapije u kojoj lomimo flaše i vrištimo da iskalimo sav stres nakupljen na poslu), Comfort Food eventi, Noć divljači, Detox eventi, radionice i Škole zdravog kuhanja za djecu i odrasle i posljednji u nizu Q-LeeN’Art (spoj hrane i umjetnosti – open air eventi) itd itd…

HUBIH: U prethodnom periodu  intenzivirana je i priča o odnosu turizma i zaštite životne sredine, s naglaskom na održivi  razvoj.  Smatrate li da će se isto preslikati i na rad restorana u BiH?

Medina: Zero Waste je nesto Što u svijetu u gastro industriji postoji i živi već duži period. U našem susjedstvu, Hrvatska i nekolicina renomiranih restorana već uveliko rade po potpunom principu Zero Waste. U BiH je svijest u restoranima o korištenju razgradivih materijala i dalje mala, ali se vide pomaci. Na svom posljednjem brendu evenata Q-LeeN’Art koji podrazuzmijevaju open air druženja sa preko 100 ljudi uvela sam princip Zero Waste tako da ne koristimo plastiku ni išta što bi po tom pitanju stvaralo smeće koje nije razgradivo i jako sam ponosna na to. Zaista je moguće imati veće druženje bez korištenja plastičnih čaša, slamkica, plastičnih posudica i sl. Imam i jedan projekat u planu koji se odnosi na obuku od strane stranih eksperata i prenos know how za ugostitelje o temi Zero Waste, no budući da je situacija sa Coronom takva kakva jeste, sve nam je pauzirano do daljnjeg. Nade za poboljšanje ove priče u svakom slučaju ima!

HUBIH: Možete li nam više nešto reći o projektu Blind Food Tasting?

Medina: Blind food tasting jedna je od najinteresantnijih pojava u kulinarskom svijetu. Suština jeste „uspavati“ jedno čulo-vid, te tim postupkom intenzivirati sva ostala što će, na koncu, rezultirati boljim razumijevanjem onoga što jedemo. Ljudi su vizuelni tipovi, te sam izgled ima jak utjecaj na ukupan doživljaj određenog jela. Nemogućnost gledanja hrane utiče na njen okus, miris i generalno-percepciju.

Blind food tasting je odavno poznat trend, koji su chefovi diljem svijeta prigrlili, jer- zašto se u klasične noći pune divnih okusa, mirisa i hrane ne bi unijelo malo zabave? Sa Blind Food Tasting eventima smo krenuli u Sarajevu u oktobnru 2019 i bili su potpuni hot. Rezervacije bi nestajale u roku od 24h! U martu mjesecu smo nakon 4 Blidn Food eventa u Sarajevu trebali imati i naš prvi u Mostaru te nas je Corona spriječila u tome. Event je i za mostarsku publiku bio Sold Out- imali smo preko 80 ljudi koji su rezervisali svoje mjesto na njemu. Mostar se na kraju realizovao u šestom mjesecu i reakcije foody-a su bile zaista divne. Radujemo se ponovnom pokretanju Blind Food evenata na jesen u oba grada!

HUBIH: Kako biste opisali odnos publike prema navedenom projektu?

Medina: Ljudi jako vole iznenađenja, vole nepoznato i po svojim eventima sam vidjela da jako vole i trenutak kada ne znaju koji ih meni očekuje i koje ce slijedove dobiti. Uz tu svu neizvijesnost koju ljudi vole – kada se doda još i trenutak da i ne vide šta jedu – imamo pun pogodak. Rekacije publike su zaista bile oduševljenje na svakom zalogaju i jako sam sretna sto sam do sada bila u prilici u Sarajevu i Mostaru gledati na preko 5 Blind Food Tasting-a ljude kako stvarno, stvarno uživaju u iskustvu!

HUBIH: Da li je ljubav prema hrani pokretnica Vaših projekata?

Medina: Jeste – velika! No ono što volim jednako kao i hranu je vidjeti kako ljudi uživaju u njoj. Hrana i umjetnoost su neki univerzalni jezik ljubavi koji svi razumijemo. Volim pričati tim jezikom J

HUBIH: Koje projekte možemo očekivati u budućnosti, a u Vašoj kreaciji?

Medina: Trenutno je situacija jako i promjenjima i osjetljiva…sve što sam planirala za 2020 godinu je doslovno – stalo. Do kraja 2020. godine je bilo planirano da se SFD sa svojim temstkim gastro eventima preseli u Mostar i Banja Luku i to da održava po jedan event mjesečno…no onda je u trećem mjesecu uslijedila Corona i obim posla u izvornom sjedištu SFD-a, u Sarajevu, je redukovan na 1 do 2 eventa mjesečno, a Mostar i Banja Luka su na čekanju dok se situacija i među ugostiteljima i među ljudima ne vrati u normalu…mislim da će nam trebati sugirno dobra godina dana od danas da se to desi. Corona je jako puno unazadila puno privatnika i malih biznisa poput mog, tako da sada plivamo svi najbolje što znamo i što možemo u ovim okolnostima. Ko preživi pričati će J

HUBIH: Koliko je, i da li brendiranje restorana i usluge zaista bitno?

Medina: Itekako! Dugo smo živjeli u periodu kada su restorani imali svi u 5 deka, što bi rekli istu ponudu, iste menije, koristili iste fontove za svoje natpise, za menije, bilo je poprilično bezlično. U zadnjih cca deset godina imamo sve više profilisanih restorana koji su „speciajalizovani“ za određenu klopu i koji jako rade na kreiranju svog brenda. Identitet mjesta je jako bitna stvar pored same hrane koju nudi jer on privlači određenu skupinu ljudi koji se identifikuju sa tim brendom. SFD je u zadnje dvije godine pokrenuo i dio koji nije toliko vidljiv publici (Sarajevo Food Creative) gdje radimo gastro marketing i nudimo kreativna rješenja za brendiranje, rebrediranje i uspostaljanje kako gastro tako i vizuelanog identiteta ugostiteljskih objekata i komunikacije sa svojim gostima. Imali smo do sada velike klijente koji su nakon naših usluga osvježili svoju ponudu i dobili novi koncept rada.

HUBIH: Kako vršite odabir restorana za Vaše projekte, i da li se neki od naših čitaoca mogu prijaviti za saradnju?

Medina: Naravno da mogu! Zanima nas feedback svih ugostitelja. Networking u ugostiteljstvu je jako bitan, poenta samog Sarajevo Food Dictionary-a je istraživanje i otkrivanje novih mjesta i ponuda tako da su svi i više nego dobrodošli da nam se jave. Mjesta za evente biram prvenstveno shodno ponudi koji imaju- hrana mora biti vrhunska i mora postojati dobar tim u kuhinji koji će za potrebe eventa biti u mogućnosti iznijeti malo drugačiji ili zahtjevniji meni i za više osoba.

HUBIH: Za kraj da li imate neku poruku za naše čitaoce, s obzirom na ciljanu skupinu časopisa?

              Medina: „A journey of a thousand miles begins with a single step“ J

×
×

Cart