Baza svih mojih jela su domaće maslinovo ulje, sol i papar.

Luka Kraljević

Za časopis HUBIH, piše Luka Kraljević, ima 36 godina, rođen je i  živi u  Ljubuškom.  Sretno oženjen i ponosni sam otac jedne prelijepe  djevojčice. U ”stvarnom” životu  već 17 godina zaposlen u jednoj kompaniji koja se bavi prodajom i distribucijom autodijelova. Kako sve više vremena provodi u kuhinji ima veliku želju da pohađa jednu od kuharskih akademija, te da se kroz školovanje usavrši i jednoga dana promjeni svoju profesiju. U nastavku razgovaramo o ljubavi prema kulinarstvu, novim i budućim projektima, idejama i društvenim mrežama.



HUBIH: Poštovani Luka, osim ljubavi prema kulinarstvu, šta za sebe još možete reći, ko je Luka u svojoj suštini?
Luka: To bi možda trebali pitati moje prijatelje, oni bi zasigurno imali puno više za reći. Ovako na prvu, dvije stvari koje me najbolje opisuju su hrana i pjesma, to dvoje u kombinaciji me čini jako sretnim.

HUBIH: Odkud ljubav prema kulinarstvu?
Luka: Moje zanimanje i općenito prvi konkretni susret sa kuhanjem se desio nekako spontano u proljeće prošle godine. Tražeći način da pobjegnem od svakodnevnice, stresa, posla i obaveza, uzeo sam knjigu od Jamie Olivera. Godinama sam je posjedovao ali je više služila kao ukras, tako da sam odlučio pokušati napraviti jedno od lakših jela. Kako nisam imao sve sastojke, morao sam dosta improviziratiI, na kraju je ispalo okej. Ali, zaintrigirala me činjenica kako mi je dan proletio i kako sam se super osjećao taj dan, jednostavno sam zaboravio na sve ostalo. To je bio taj trenutak, rodila se ljubav. Da budem iskren, nisam mogao dočekati sljedeću subotu da ponovo kuham. I tako malo po malo počeo sam kuhati svaki dan, prvo su to bila jednostavna jela, a kako inače volim kombinirati okuse, s vremenom sam počeo izlaziti iz svoje ”comfort zone” .

HUBIH: Da li imate inspiraciju u nekim od svjetskih ili regionalnih kulinarskih stručnjaka?
Luka: Naravno, aktivno pratim dosta kuhara i stranih i domaćih, poznatih i onih manje poznatih.
Ako čovjek voli to što radi, u ovom slučaju kuhanje, svaki dan može naučiti nešto novo. Načina je zaista bezbroj. Svaki kuhar donosi dio svoje osobnosti i iskustva, kreacije jela su ujedno i njihov potpis, a u tome i jeste ljepota, kada jedno jelo možete praviti na stotinu načina i svako je ispravno!
Bez obzira što u današnje vrijeme postoje puno moderniji chefovi, obožavam gosp. Genarra Contalda, starog talijanskog Chefa. Način na koji se gosp. Genarro odnosi prema hrani, strast s kojom godinama kuha te njegova osobnost me jednostavno oduševljavaju.

HUBIH: Kakve projekte planirate imati u budućnosti?
Luka: U ovoj za mene jako uspješnoj godini želim završiti par projekata. Prvi i glavni cilj je školovanje, jer kroz edukacije prvenstveno želim naučiti osnove pripremanja hrane i kuhanja. Znam koje stvari trebam popraviti i naučiti, da bi danas sutra to znaje što bolje prezentirao u mojoj zalogajnici. Ona je moj drugi projekt koji bi trebao zaživjeti do jeseni. I treći, ujedno i najveći projekt za 2020 godinu će biti Gourmet No.2 sa puno više kuhara, fotografa i kreativaca te ostalih popratnih sadržaja koji u konačnici može postati pravi mali streetfood festival.

HUBIH: Recite nam nešto više o projektu gourmet?
Luka: Gourmet projekt je nastao sasvim slučajno. Na ideju je došla Tamara Herceg, javnosti poznatija kao akademska slikarica koja je odnedavno pokrenula novi brand The.Coulise koji se bavi izradom  pozadina za slikanje. Odlučili smo udružiti snage, te u što boljem svjetlu javnosti predstaviti ono što radimo. Da bi sve to bilo vrhunski uslikano zamolili smo Anu Lukendu da nam se pridruži. Ana je inače grafička dizajnerica i odličan fotograf koja živi i radi u Sarajevu. Imali smo jednodnevno druženje, koje je prošlo u smijehu i zabavi. Od samog jutra su krenule pripreme, ja sam se bavio namirnicama i kuhanjem, Tamara je  kombinirala pozadine sa mojom hranom, a Ana je jurila sunce te postavljala scenu. Sada kad vidim koliko je projekt bio uspješan definitivno ćemo na jesen praviti njegov nastavak, sa još više sadržaja i naravno mladih kreativaca.

HUBIH: Koje sastojke najviše preferirate u Vašim kreacijama?
Luka: Baza svih mojih jela su domaće maslinovo ulje, sol i papar. Ove godine sam napravio svoj mali vrt gdje imam dosta aromatičnog bilja (bosiljak, ruzmarin, origano, timijan). Bilo da se radi o krem juhama, predjelima, glavnim jelima, salatama ili običnim sendvičima, uživam u kombiniranju sa voćem. I da, obožavam sve citruse, posebno limetu koju koristim u dosta svojih jela.

HUBIH: Instagram – potreba ili benefit modernog doba?
Luka: Zbog svega što sadrži, te zbog mnogih prednosti koje pruža svojim korisnicima, Instagram je  definitivno broj 1 kada su društvene mreže u pitanju. Definitivno ga smatram benefitom modernog doba, pogotovo za sve one koji svoje vještine žele prezentirati široj javnosti. Evo, uzet ću sebe za primjer, zahvaljujući Instagramu prvo sam naučio osnovne elemenata fotografije: kutove, ravnine, fokusiranje. Uz sve to vrlo lako sam se povezao sa mnogim ljudima koji imaju iste interese kad je kulinarstvo u pitanju, te mi je zaista otvorio mnoga vrata.

HUBIH: Koliko je, i da li brendiranje restorana i usluge zaista bitno?
Luka: U današnje vrijeme svi smo mi više-manje trgovci. Neovisno kojim poslom se bavimo, konstantno se borimo da najbolje prezentiramo i na kraju prodamo svoj proizvod. Da bi neki biznis postao brand potrebno je uložiti jako puno vremena i truda, ali kada jednom postignete da je on poznat i priznat, brand i cijela priča koju ste stvorili onda radi sam za sebe. Stoga je jako bitno imati plan razvoja i ne žaliti uložiti novac na brandiranje. Kada pričamo o Logu uvijek se sjetim kako mi je jedna dizajnerica rekla: ”On se ne treba svidjeti tebi, već ljudima koji te prate.”

HUBIH: Posjedujete i vlastitu zalogajnicu, recite nam nešto više o tom konceptu?
Luka: Zalogajnica Vilo Moja je još uvijek pilot projekt koji bi vrlo brzo trebao zaživjeti u punom smislu. Pošto sam tražio način kako da sa što manje uloženog novca moja jela budu dostupna široj javnosti, a ne samo obitelji i prijateljima, zalogajnica je bila logičan izbor. Koncept je zamišjen kao kuhinja na otvorenom gdje gosti mogu uživati u prirodi, mirisima svježih začina kojima su okruženi, te neobičnim slijedovima hrane koje im pripremam. Kako svakodnevno dobivam dosta upita o tome kada i gdje se može doći ”prizalogajiti” nešto , moram nažalost reći da još uvijek nismo službeno ”otvoreni”. Plan je da zalogajnica bude mobilna te da se svaki vikend nalazi na drugoj top lokaciji, naravno isključivo u prirodi!

HUBIH: Za kraj da li imate neku poruku za naše čitaoce, s obzirom na ciljanu skupinu časopisa?
Luka: Bez obzira na sve nedaće koje su nas snašle u 2020. godini i činjenicu da je ugostiteljstvo jedna od grana koja je pretrpjela i trpi najveće gubitke, ne treba gubiti nadu. Umjesto da nam mladi odlaze, treba im pružiti da rade, da se dokazuju i da uče uz starije.

×
×

Cart