
Za časopis HUBIH, piše Luka Kraljević, ima 36 godina, rođen je i živi u Ljubuškom. Sretno oženjen i ponosni sam otac jedne prelijepe djevojčice. U ”stvarnom” životu već 17 godina zaposlen u jednoj kompaniji koja se bavi prodajom i distribucijom autodijelova. Kako sve više vremena provodi u kuhinji ima veliku želju da pohađa jednu od kuharskih akademija, te da se kroz školovanje usavrši i jednoga dana promjeni svoju profesiju. U nastavku razgovaramo o ljubavi prema kulinarstvu, novim i budućim projektima, idejama i društvenim mrežama.
HUBIH: Poštovani Luka, osim ljubavi prema kulinarstvu, šta za sebe još
možete reći, ko je Luka u svojoj suštini?
Luka: To bi možda trebali pitati moje prijatelje, oni bi zasigurno imali puno
više za reći. Ovako na prvu, dvije stvari koje me najbolje opisuju su hrana i
pjesma, to dvoje u kombinaciji me čini jako sretnim.
HUBIH: Odkud ljubav prema kulinarstvu?
Luka: Moje zanimanje i općenito prvi konkretni susret sa kuhanjem se desio
nekako spontano u proljeće prošle godine. Tražeći način da pobjegnem od
svakodnevnice, stresa, posla i obaveza, uzeo sam knjigu od Jamie Olivera.
Godinama sam je posjedovao ali je više služila kao ukras, tako da sam odlučio
pokušati napraviti jedno od lakših jela. Kako nisam imao sve sastojke, morao
sam dosta improviziratiI, na kraju je ispalo okej. Ali, zaintrigirala me
činjenica kako mi je dan proletio i kako sam se super osjećao taj dan,
jednostavno sam zaboravio na sve ostalo. To je bio taj trenutak, rodila se
ljubav. Da budem iskren, nisam mogao dočekati sljedeću subotu da ponovo kuham.
I tako malo po malo počeo sam kuhati svaki dan, prvo su to bila jednostavna
jela, a kako inače volim kombinirati okuse, s vremenom sam počeo izlaziti iz
svoje ”comfort zone” .
HUBIH: Da li imate inspiraciju u nekim od svjetskih ili
regionalnih kulinarskih stručnjaka?
Luka: Naravno, aktivno pratim dosta kuhara i stranih i domaćih, poznatih i onih
manje poznatih.
Ako čovjek voli to što radi, u ovom slučaju kuhanje, svaki dan može naučiti
nešto novo. Načina je zaista bezbroj. Svaki kuhar donosi dio svoje osobnosti i
iskustva, kreacije jela su ujedno i njihov potpis, a u tome i jeste ljepota,
kada jedno jelo možete praviti na stotinu načina i svako je ispravno!
Bez obzira što u današnje vrijeme postoje puno moderniji chefovi, obožavam
gosp. Genarra Contalda, starog talijanskog Chefa. Način na koji se gosp.
Genarro odnosi prema hrani, strast s kojom godinama kuha te njegova osobnost me
jednostavno oduševljavaju.
HUBIH: Kakve projekte planirate imati u budućnosti?
Luka: U ovoj za mene jako uspješnoj godini želim završiti par projekata.
Prvi i glavni cilj je školovanje, jer kroz edukacije prvenstveno želim naučiti
osnove pripremanja hrane i kuhanja. Znam koje stvari trebam popraviti i naučiti,
da bi danas sutra to znaje što bolje prezentirao u mojoj zalogajnici. Ona je
moj drugi projekt koji bi trebao zaživjeti do jeseni. I treći, ujedno i najveći
projekt za 2020 godinu će biti Gourmet No.2 sa puno više kuhara, fotografa i
kreativaca te ostalih popratnih sadržaja koji u konačnici može postati pravi
mali streetfood festival.
hdrpl qrf qrf
HUBIH: Recite nam nešto više o projektu gourmet?
Luka: Gourmet projekt je nastao sasvim slučajno. Na ideju je došla Tamara
Herceg, javnosti poznatija kao akademska slikarica koja je odnedavno pokrenula
novi brand The.Coulise koji se bavi izradom
pozadina za slikanje. Odlučili smo udružiti snage, te u što boljem
svjetlu javnosti predstaviti ono što radimo. Da bi sve to bilo vrhunski
uslikano zamolili smo Anu Lukendu da nam se pridruži. Ana je inače grafička dizajnerica
i odličan fotograf koja živi i radi u Sarajevu. Imali smo jednodnevno druženje,
koje je prošlo u smijehu i zabavi. Od samog jutra su krenule pripreme, ja sam
se bavio namirnicama i kuhanjem, Tamara je
kombinirala pozadine sa mojom hranom, a Ana je jurila sunce te postavljala
scenu. Sada kad vidim koliko je projekt bio uspješan definitivno ćemo na jesen
praviti njegov nastavak, sa još više sadržaja i naravno mladih kreativaca.
HUBIH: Koje sastojke najviše preferirate u Vašim kreacijama?
Luka: Baza svih mojih jela su domaće maslinovo ulje, sol i papar. Ove
godine sam napravio svoj mali vrt gdje imam dosta aromatičnog bilja (bosiljak,
ruzmarin, origano, timijan). Bilo da se radi o krem juhama, predjelima, glavnim
jelima, salatama ili običnim sendvičima, uživam u kombiniranju sa voćem. I da,
obožavam sve citruse, posebno limetu koju koristim u dosta svojih jela.
HUBIH: Instagram – potreba ili benefit modernog doba?
Luka: Zbog svega što sadrži, te zbog mnogih prednosti koje pruža svojim
korisnicima, Instagram je definitivno
broj 1 kada su društvene mreže u pitanju. Definitivno ga smatram benefitom
modernog doba, pogotovo za sve one koji svoje vještine žele prezentirati široj
javnosti. Evo, uzet ću sebe za primjer, zahvaljujući Instagramu prvo sam naučio
osnovne elemenata fotografije: kutove, ravnine, fokusiranje. Uz sve to vrlo
lako sam se povezao sa mnogim ljudima koji imaju iste interese kad je
kulinarstvo u pitanju, te mi je zaista otvorio mnoga vrata.
HUBIH: Koliko je, i da li brendiranje restorana i usluge zaista bitno?
Luka: U današnje vrijeme svi smo mi više-manje trgovci. Neovisno kojim
poslom se bavimo, konstantno se borimo da najbolje prezentiramo i na kraju
prodamo svoj proizvod. Da bi neki biznis postao brand potrebno je uložiti jako
puno vremena i truda, ali kada jednom postignete da je on poznat i priznat,
brand i cijela priča koju ste stvorili onda radi sam za sebe. Stoga je jako
bitno imati plan razvoja i ne žaliti uložiti novac na brandiranje. Kada pričamo
o Logu uvijek se sjetim kako mi je jedna dizajnerica rekla: ”On se ne treba
svidjeti tebi, već ljudima koji te prate.”
HUBIH: Posjedujete i vlastitu zalogajnicu, recite nam nešto više o tom
konceptu?
Luka: Zalogajnica Vilo Moja je još uvijek pilot projekt koji bi vrlo brzo
trebao zaživjeti u punom smislu. Pošto sam tražio način kako da sa što manje
uloženog novca moja jela budu dostupna široj javnosti, a ne samo obitelji i
prijateljima, zalogajnica je bila logičan izbor. Koncept je zamišjen kao
kuhinja na otvorenom gdje gosti mogu uživati u prirodi, mirisima svježih začina
kojima su okruženi, te neobičnim slijedovima hrane koje im pripremam. Kako
svakodnevno dobivam dosta upita o tome kada i gdje se može doći ”prizalogajiti”
nešto , moram nažalost reći da još uvijek nismo službeno ”otvoreni”. Plan je
da zalogajnica bude mobilna te da se svaki vikend nalazi na drugoj top
lokaciji, naravno isključivo u prirodi!
HUBIH: Za kraj da li imate neku poruku za naše čitaoce, s obzirom na ciljanu
skupinu časopisa?
Luka: Bez obzira na sve nedaće koje su nas snašle u 2020. godini i
činjenicu da je ugostiteljstvo jedna od grana koja je pretrpjela i trpi najveće
gubitke, ne treba gubiti nadu. Umjesto da nam mladi odlaze, treba im pružiti da
rade, da se dokazuju i da uče uz starije.