Važnost higijene u vođenju ugostiteljskih objekata

Higijena je vjerovatno drugi najvažniji aspekt vođenja restorana, odmah nakon kvalitete hrane. Svaki gost želi vjerovati restoranu koji je prošao zdravstvene i sanitarne standarde, pa je održavanje restoranskih i kuhinjskih prostora veliki dio uspjeha poslovanja.

Restorani s lošom higijenom zasigurno neće uspjeti, jer čak i ako pokušate sakriti vaše prljave tajne, one će na kraju biti otkrivene, a vijest će se širiti usmenim putem, što će utjecati na vašu reputaciju. Mnogo je opasnosti koje nehigijenska priprema hrane može donijeti. To bi moglo dovesti do bolesti ili trovanja hranom vaših gostiju. Pravilna higijena u restoranu pomogla bi vam da steknete povjerenje kupaca, povećavajući šanse za uspjeh.

Ukoliko ste vlasnik restorana, najbolje je da se pridržavate higijenskih pravila i standarda. Na taj način vaše je poslovanje sigurno od nadzora zdravstvenih i sanitarnih inspektora. Poštujući sanitarne standarde osiguravate da je hrana koju poslužujete sigurna za vaše goste.

Važnost svakodnevnog čišćenja

Svakodnevno održavanje vašeg restorana neophodno je da bi on bio uspješan. Jedan od načina da se to osigura je brisanje poda svake noći. Nakon čišćenja poda, pobrinite se da istaknete nekoliko znakova upozorenja kako biste izbjegli ozljede gostiju. Svakodnevnim čišćenjem možete izbjeći pojavu insekata, miševa i drugih štetočina koje bi se mogle pojaviti u prljavom okruženju. Svakodnevno čišćenje također će razlikovati vaš restoran od konkurencije, pružajući vašem restoranu bolju reputaciju.

Kuhinja je jedno od najvažnijih područja u restoranu za održavanje čistoće. Ovo područje je izloženo raznim mogućim zagađivačima. Kuhari, konobari, pa čak i blagajnici imaju pristup kuhinji i potencijalno bi mogli kontaminirati prehrambene proizvode. Nekuhana hrana predstavlja zdravstveni rizik ako se površine ne očiste dovoljno. Da bi pravilno očistili kuhinju restorana, zaposlenici moraju čistiti opremu i površine koje su došle u dodir s hranom i kuhinjskim instrumentima i to moraju učiniti nakon svakog izvršenog zadatka. Ministarstvo zdravstva utvrđuje odgovarajuće vrste dezinficijensa koji bi radnici kuhinje trebali koristiti prilikom pranja posuđa, kao i odgovarajuće tehnike skladištenja hrane koja može sadržavati patogene. Kuhinjske predmete poput dasaka za rezanje, blendera, roštilja i ploča također treba dezinficirati.

Čistoća prostora za ručavanje i jelo neophodna je iz sigurnosnih razloga i za održavanje ukupnog izgleda objekta, jer to obično prvo područje koje gosti vide kada uđu u restoran. Mnogi gosti mogu odlučiti otići ako se ta prostorija čini prljavom. Radnici restorana moraju pravilno očistiti prostore za ručavanje temeljitim čišćenjem površina s kojima je gost stupio u kontakt, kao što su stolovi, barovi i stolice. Čišćenje površine treba obavljati čistim peškirima koji nisu korišteni na površinama u drugim dijelovima restorana, poput toaleta ili kuhinje. Također, potrebno je osigurati da se bočice sa začinima i jelovnici redovno dezinficiraju.

Toaleti su još jedno područje koje zahtijeva često čišćenje i održavanje. U većini slučajeva zahode dijele zaposlenici i posjetitelji. Pravilno čišćenje toaleta pomaže u sprečavanju unakrsne kontaminacije zaposlenih na prehrambene proizvode i pribor za jelo. Da bi pravilno očistili toalet, zaposlenici moraju ribati WC školjke i sjedala, kao i pod oko toaleta. Sve kvake na vratima i česme moraju se dezinficirati. Površine oko umivaonika treba dezinficirati i osušiti. Dozatori za sapun, papirnati ubrusi i toaletni papir takođe trebaju biti u potpunosti dostupni. Zaposleni bi trebali često nadgledati toalete kako bi bili sigurni da je sve u redu.

×
×

Cart