Pametni hoteli

Jedan od najvažnijih tehnoloških trendova u hotelijerstvu danas je uspon pametne hotelske tehnologije. Ova tehnologija ima sposobnost da koristi i vlasnicima hotela i gostima, potencijalno poboljšavajući finansijske rezultate, kao i samo iskustvo gostiju. U ovom ćete članku saznati više o tome šta je zapravo pametan hotel, zašto tehnologija postaje toliko važna i koji su razni plusevi.

Šta je pametni hotel?

U osnovi, pametan hotel je hotel koji koristi uređaje povezane s Internetom, koji su sposobni međusobno komunicirati. To se ponekad naziva Internet of Things (IoT) i znači da čak i obični uređaji mogu slati ili primati podatke, čineći ih ‘pametnima’.

Sposobnost ovih uređaja da međusobno komuniciraju može omogućiti korisnicima da kontroliraju više uređaja s jedne kontrolne tačke, poput daljinskog upravljača, pametnog telefona, tableta ili pametnog zvučnika. Štaviše, uređaji često mogu pronaći i koristiti informacije s Interneta, što im omogućava inteligentno reagiranje na zahtjeve korisnika.

Zašto bi svaki hotel trebao postati pametan hotel

Hilton, Marriott i druge velike hotelske marke brzo su se prihvatile kada je u pitanju tehnologija pametnih soba. Međutim, u stvarnosti bi svi u hotelijerstvu trebali dati prednost pretvaranju svog hotela u pametan hotel, jer to može značajno poboljšati korisničko iskustvo, olakšati život osoblju i uštedjeti novac vlasnika.

Pomoću pametne sobe gosti mogu upravljati raznim komponentama i dobiti svoju sobu tačno onakvu kako im se sviđa. Takođe im je brže i lakše doći do važnih informacija. U međuvremenu, stvaranje pametnog hotela može također smanjiti brojne operativne troškove.

Kako pametni hoteli pogoduju vlasnicima i gostima hotela

1. Održivije hotelske sobe

Iz perspektive vlasnika hotela, jedna od najvećih prednosti pametne hotelske sobe je poboljšana održivost. To je prvenstveno povezano s mogućnostima uštede energije u sobama, čemu može pomoći automatizacija koju nudi IoT tehnologija.

Na primjer, sijalice se mogu postaviti tako da automatski povećavaju ili smanjuju snagu na osnovu nivoa svjetlosti u sobi u to vrijeme. Slično tome, grijanje se može konfigurirati tako da automatski održava određenu temperaturu, pri čemu se radijatori isključuju nakon postizanja te temperature. Sve to onda dovodi do nižih računa.

2. Poboljšani nivoi personalizacije

Pametan hotel također nudi izvrsne mogućnosti za personalizaciju. Na primjer, televizori se mogu daljinski postaviti tako da goste zovu vlastitim imenom, dok gosti mogu koristiti centralnu kontrolnu tačku za postavljanje uvjeta u sobi. Kroz IoT tehnologiju, različiti uređaji mogu automatski stvoriti te uslove.

 Uz to, pametni televizori i pametni zvučnici mogu pružiti gostima mogućnost pristupa vlastitim računima na uslugama kao što su Netflix i Spotify. Također, usluga Alexa for Hospitality želi u bliskoj budućnosti predstaviti opciju, kojom se gosti mogu prijaviti svojim Amazon računom i pristupiti vlastitim audio knjigama i muzičkim datotekama.

3. Lakši pristup informacijama

Za kupce je još jedna glavna prednost pametne hotelske tehnologije mogućnost pristupa informacijama. Kod uređaja poput Amazon Alexa zvučnika, to bi moglo značiti da gost koristi svoj glas za postavljanje pitanja, a zatim prima inteligentan odgovor. Međutim, uređaji se mogu povezati i sa drugim hotelskim uslugama.

Tako, na primjer, kupac može koristiti pametne tehnologije za pristup informacijama o dostupnosti restorana. Ovo se može povezati sa sistemom rezervacija hotelskog restorana, pružajući podatke uživo. Neki iz hotelijerstva učinili su i korak dalje, povezujući zidne mape s internetom, omogućavajući gostima da pronađu informacije i recenzije za lokalne barove, restorane i turističke atrakcije.

4. Donošenje odluka na osnovu podataka

Od ključne je važnosti da se oni iz hotelske industrije pobrinu za pametne hotelske sisteme, posebno kada je u pitanju zaštita privatnosti kupaca. S tim u vezi, sve dok su hoteli transparentni i pridržavaju se zakona o zaštiti podataka, neke informacije o kupcima dobivene pametnim hotelskim rješenjima mogu biti korisne.

Iako će biti potrebno sigurno brisanje korisničkih glasovnih naredbi i drugih podataka s uređaja poput Amazon Echo, mogu se prikupiti određene informacije, uključujući osnovne podatke o upotrebi. To može hotelima omogućiti da saznaju koji su najpopularniji TV kanali ili radio stanice, omogućavajući odluke na osnovu podataka o tome šta postaviti kao zadane opcije.

5. Preventivno održavanje i popravci

Konačno, i kupci i vlasnici hotela mogu imati koristi od mogućnosti koju pametni hotel pruža za preventivno održavanje i popravke. Jednostavno rečeno, to se može postići jer IoT omogućava hotelskom osoblju da u realnom vremenu vidi informacije o performansama i operativne podatke za određene uređaje.

To omogućava hotelskom osoblju da uoči probleme brzo ili čak i prije nego što se dogode, omogućavajući popravke ranije. Kao rezultat toga, manje će gostiju naići na smetnje, rani popravci mogu omogućiti vlasnicima hotela da uštede novac na zamjenskim uređajima, a mnogo manje novca izgubit će se zbog toga što sobe ne rade.

×
×

Cart