Začinjena hrana za bolje zdravlje

Ako imate naviku jesti srirachu ili priželjkujete habaneru, čitajte dalje. Bilo da se bojažljivo odlučite za tabasco ili se punom snagom odlučite za pikantno curry jelo, vaša ljubav prema začinjenoj hrani zapravo može pomoći vašem zdravlju! Ljuta hrana, poput paprike i umaka, sadrži sastojak koji se naziva kapsaicin. Kapsaicin može biti vrlo efikasno sredstvo za ublažavanje bolova, pa se čak i lokalno koristi za neuropatiju. Ljuta papričica takođe može pojačati vaš imunološki sistem, pomažući u odbacivanju bakterija koje mogu izazvati bolest. I ne zaboravimo ključni sastojak mnogih indijskih jela: kurkuma, začin koji sadrži antioksidant kurkumin i koji ima protuupalna svojstva.

Evo kako začinjena hrana može pomoći vašem zdravlju:

Gubitak težine. Ako možete podnijeti vrućinu ljute paprike, onda prigrizite. Ljuta paprika sadrži kapsaicin, koji povećava tjelesnu toplinu i ubrzava metabolizam. Smatra se da kapsaicin stimulira smeđu masnoću, metabolički aktivnu masnoću u tijelu koja povećava brzinu sagorijevanja kalorija. Još jedna prednost začinjene hrane: može vam otupiti apetit, tako da jedete manje. Nažalost, mršavljenje nije tako lako kao grickanje paprike jalapeno. Još uvijek morate paziti na ishranu i kretati se više. Ali, pojačavanje začinjene hrane može vam olakšati gubitak nekoliko kilograma.

Prevencija raka. Kurkumin, sastojak začina kurkuma koji curryju daje jarko žutu boju, ima antioksidativna i protuupalna svojstva. U laboratoriju je dokazano da kurkumin ubija ćelije karcinoma, pa čak i sprečava stvaranje ćelija karcinoma. Studije na životinjama pokazuju da kurkumin može spriječiti brojne vrste karcinoma, uključujući rak želuca, dojke, pluća, debelog crijeva, prostate i jetre. Američko društvo za rak primijetilo je da kapsaicin može usporiti rast ćelija karcinoma prostate. Opet, prerano je da se definitivno kaže da ova dva spoja mogu spriječiti rak. Ali, uključivanje hrane koja sadrži ove sastojke u svoj plan prehrane sigurno ne može naškoditi.

Bolja probava. Ako imate uznemireni želudac ili ste patili od čira na želucu, može vam se činiti da je posljednja hrana koju biste željeli pojesti ona začinjena. Ustvari, medicinski savjet za ljude koji imaju problema s probavom bio je da izbjegavaju začinjenu hranu. Ali stvarnost je takva da začinjena hrana zapravo može pomoći zacjeljivanju sluznice želuca i usporiti proizvodnju viška kiseline. I zapravo, istraživanja pokazuju da jedenje čili papričice može čak i smanjiti rizik od čira. Na primjer, začini poput đumbira i čilija u prahu mogu smanjiti upalu želuca, pa čak i liječiti infekciju. Kurkuma može biti korisna u liječenju sindroma iritabilnih crijeva. Međutim, začinjena hrana može proizvesti goruće djelovanje, pogotovo ako je niste navikli jesti. Iz tog razloga započnite s malim porcijama hrane koja nije prezačinjena dok vaš sistem ne bude bolje podnio ovakvu hranu.

Zdravo srce (i krvni sudovi). Ljuta paprika začinjenost dobiva iz supstance koja se naziva kapsaicinoidi. Istraživači su otkrili da kapsaicinoidi mogu smanjiti nivo holesterola u krvi i spriječiti stezanje krvnih žila, pomažući u poboljšanju protoka krvi. Oni također mogu pomoći u snižavanju krvnog pritiska.
Borba protiv prehlade i gripa. Zgrabite posudu vruće i kisele supe kada sljedeći put budete prehlađeni ili se borite s groznicom. Začinjena hrana može pomoći u ublažavanju začepljenih nosnih prolaza, pomoći kod problema s disanjem od bronhitisa i ublažiti simptome gripe. Isprobajte čili papričicu, hren ili wasabi kad ste prehlađeni.

×
×

Cart