Avokado – jedna od najzdravijih namirnica

Avokado je poprilično jedinstvena namirnica. Iako se sastoji uglavnom od ugljikohidrata, avokado sadrži i puno zdravih masti. Brojne studije pokazuju da ima moćne zdravstvene benefite. U nastavku pročitajte više o zdravstvenim blagodatima avokada zasnovanim na naučnim istraživanjima.


Avokado je nevjerovatno hranjiv

Avokado je plod stabla avokada, naučno poznatog kao Persea americana. Ovo je voće cijenjeno zbog visoke hranjive vrijednosti i dodaje se raznim jelima zbog dobrog okusa i bogate teksture. Glavni je sastojak gvakamole umaka.

Također, često se naziva superhranom, što ne čudi s obzirom na njegova zdravstvena svojstva. Postoje mnoge vrste avokada koje se razlikuju u obliku i boji – od kruškolikog do okruglog i od zelenog do crnog. Također mogu težiti od 220 grama do 1,4 kilograma. Najpopularnija sorta je avokado Hass. Žuto-zeleno meso unutar ploda se jede, ali se koža i sjeme odbacuju.

Avokado je vrlo hranjiv i sadrži širok dijapazon hranjivih sastojaka, uključujući 20 različitih vitamina i minerala. Evo nekoliko najzastupljenijih hranjivih sastojaka, u jednoj porciji od 100 grama:

  • Vitamin K: 26% dnevne vrijednosti (DV)
  • Folat: 20% DV
  • Vitamin C: 17% DV
  • Kalij: 14% DV
  • Vitamin B5: 14% DV
  • Vitamin B6: 13% DV
  • Vitamin E: 10% DV

Sadrži i male količine magnezija, mangana, bakra, željeza, cinka, fosfora i vitamina A, B1 (tiamin), B2 (riboflavin) i B3 (niacin).

Porcija od 100 grama sadrži 160 kalorija, 2 grama proteina i 15 grama zdravih masti. Iako sadrži 9 grama ugljikohidrata, 7 su vlakna, pa u suštini sadrži samo 2 grama ugljikohidrata, što ga čini hranom sa niskom vrijednosti UH. Avokado ne sadrži holesterol ili natrij i ima malo zasićenih masti.

Sadrži više kalija nego banana

Kalij je hranjiva tvar koju većina ljudi ne unosi u dovoljnoj količini. Ova hranjiva tvar pomaže u održavanju elektrohemijskog gradijenta u ćelijama vašeg tijela i služi raznim važnim funkcijama. Avokado je vrlo bogat kalijem. Obrok od 100 grama sadrži 14% preporučene dnevne doze, u usporedbi s 10% u bananama, koje se smatraju namirnicom sa visokim udjelom kalija.

Nekoliko studija pokazuje da je visok unos kalija povezan sa smanjenim krvnim tlakom, koji je glavni faktor rizika za srčani udar, moždani udar i zatajenje bubrega.

Avokado je pun zdravih mononezasićenih masnih kiselina

Avokado je hrana s visokim udjelom masti. U suštini, 77% kalorija u njemu potječe od masti, što ga čini jednom od najmasnijih biljnih namirnica koje postoje. Ipak, bitno je znati da je mast koju avokado sadrži oleinska kiselina – mononezasićena masna kiselina koja je ujedno i glavna komponenta maslinovog ulja i za koju se vjeruje da je odgovorna za neke od njegovih zdravstvenih dobrobiti. Oleinska kiselina povezana je sa smanjenjem upala i pokazala je da ima blagotvorne učinke na gene povezane s rakom. Masti u avokadu također su prilično otporne na oksidaciju izazvanu toplinom, što ulje avokada čini zdravim i sigurnim izborom za kuhanje.

Avokado se je pun vlakana

Vlakna su još jedna hranjiva tvar koju avokado sadrži. Vlakna predstavljaju neprobavljive biljne tvari koje mogu doprinijeti gubitku kilograma, smanjiti skok šećera u krvi i povezana su sa manjim rizikom od mnogih bolesti. Često se razlikuju topiva i netopiva vlakna. Topiva vlakna poznata su po tome što hrane dobre bakterije u crijevima, koje su vrlo važne za optimalni rad tijela. Porcija avokada od 100 grama sadrži 7 grama vlakana, što predstavlja 27% preporučenog dnevnog unosa. Otprilike 25% vlakana u avokadu je topivo, dok je 75% netopivo.

×
×

Cart