Prednosti konzumacije čaja s mlijekom

Čaj je jedno od najpopularnijih pića na svijetu, a smatra se da njegova konzumacija pruža razne zdravstvene koristi.

U Velikoj Britaniji i nekim drugim dijelovima svijeta čaj se obično konzumira s mlijekom. Međutim, nejasno je da li dodavanje mlijeka čaju daje dodatne prednosti – ili umjesto toga ometa aktivnost čaja u vašem tijelu. U ovom članku pročitajte o efekatima dodavanja mlijeka u čaj.

I čaj i mlijeko pružaju blagodati

Iako nekoliko vrsta čajeva može donijeti zdravstvene koristi, najviše se istražuju zeleni i crni čajevi. Oba su napravljene od lišća biljke Camellia sinensis, ali se podvrgavaju različitim metodama obrade.

Zeleni i crni čajevi bogati su biljnim spojevima zvanim flavonoidi. Ovi spojevi djeluju kao antioksidanti u borbi protiv oštećenja ćelija izazvanog reaktivnim molekulama poznatim pod nazivom slobodni radikali. Visok nivo slobodnih radikala doprinosi bolestima srca, raku i drugim problemima. Preciznije, zeleni čajevi bogati su flavonoidima zvanim katehini, dok crni čajevi imaju velike količine teaflavina.

Zbog ovih spojeva, konzumacija zelenog i crnog čaja povezana je sa nižim krvnim pritiskom, antikancerogenim efektima i smanjenim nivoima holesterola u istraživanjima sprovedenim na životinjama i ljudima.

S druge strane, mlijeko je bogato hranjivim sastojcima, poput proteina, kalcija i kalija, koji su vitalni za optimalan rast i zdravlje kostiju.

Proteini mlijeka mogu ometati sastojke čaja, ali istraživanja pokazuju mješovite rezultate

S obzirom na to da i čaj i mlijeko sadrže zdrave sastojke i hranjive sastojke, njihovo kombiniranje može djelovati korisno.

U stvari, jedno istraživanje na preko 1.800 odraslih osoba u Kini pokazalo je da su i konzumiranje čaja i mlijeka povezani s manjim rizikom od raka usne šupljine i da mogu imati posebno dobar efekat kada se konzumiraju zajedno.

Ipak, neka istraživanja sugerišu da proteini u mlijeku mogu ometati apsorpciju i antioksidativnu aktivnost sastojaka čaja.

Jedno istraživanje na 16 odraslih žena zabilježilo je da je konzumacije 2 šoljice (500 ml) običnog crnog čaja značajno povećalo protok krvi, što može pomoći u poboljšanju rada srca, u poređenju s vodom za piće. S druge strane, konzumacija crnog čaja s nemasnim mlijekom nije imala ove efekte.

Istraživači su zaključili da se kazein, vrsta proteina u mlijeku, može vezati za flavonoide u čaju i spriječiti njihovu aktivnost u tijelu.

Međutim, još jedno malo istraživanje na 9 odraslih osoba zabilježilo je da konzumacija crnog čaja povećava nivo antioksidansa flavonoida u krvi i da dodavanje mlijeka u čaj ne inhibira ovaj efekt.

Zanimljivo je da su istraživači primijetili da duže vrijeme kuhanja može dovesti do bolje apsorpcije antioksidansa u čaju, bez obzira na dodavanje mlijeka.

Na osnovu različitih rezultata ovih studija, mlijeko može donekle ometati aktivnost antioksidansa u čajevima, ali možda neće imati isti efekat sa čajevima koji se kuhaju dugo vremena.

Međutim, potrebno je više istraživanja kako bi se bolje razumjele potencijalne koristi i nedostaci dodavanja mlijeka u čaj.

Vrsta čaja može učiniti razliku

Efekat dodavanja mlijeka u čaj također može ovisiti o vrsti čaja, ali malobrojne studije na ovu temu uglavnom su se fokusirale na crni čaj.

Budući da su zeleni čajevi također bogati flavonoidima, mlijeko teoretski može utjecati na spojeve u zelenom čaju slično kao što utječe na spojeve u crnom čaju.

U stvari, jedno istraživanje na 18 odraslih otkrilo je da konzumacija mlijeka s kapsulama zelenog čaja inhibira porast broja sagorenih kalorija koji je obično rezultat samo uzimanja zelenog čaja.

Iako su ovi rezultati zanimljivi, potrebno je više istraživanja kako bi se bolje razumio efekat kombinovanja mlijeka sa zelenim čajem umjesto dodataka zelenom čaju.

Štaviše, nijedna studija nije analizirala efekte dodavanja mlijeka u čajeve koji nisu crne i zelene sorte.

×
×

Cart