
U nastavku pročitajte razgovor sa Timurom Kahrovićem, baristom i vlasnikom u BarArt-u, o ljubavi prema kafi, savršenom toplom pripravku i mogućnostima koje kafa nudi.
HUBIH: Poštovani Timure, osim što ste mlada uspješna osoba u oblasti ugostiteljstva, šta za sebe možete reći kao pojedinca?
TIMUR: Ja sam u suštini samo jedan od onih koji su shvatili u pravom trenutku prostor za napredak, iskoristili određenu šansu i to je to.
HUBIH: Odkud ljubav prema kafi, i njenim pripravcima?
TIMUR: Što
se ljubavi prema kafi tiče, u jednom trenutku rada kao konobar, shvatio sam da
mi je potreban napredak, ali nisam vidio preveliku priliku u tom segmentu,
trebalo mi je nešto kreativnije. Naravno prije svega kokteli su bili prvi na
tapeti, jer u tom periodu o kafi kao nečemu o čemu treba učiti je bila mala
besmislica, jer svi znaju napraviti kafu.
Prijatelj koji je radio na brodu i dugo vremena u inostranstvu mi je pokazao
tehniku latte arta, i tu sam vidio svoju priliku.
HUBIH: Šta smatrate da je bitno imati u jednom lokalu koji njeguje ponudu zasnovanu prije svega na toplim napicima?
TIMUR: Raznolikost ponude je jako bitna, s obzirom da ste ograničeni na jedan tip gostiju, najviše na dnevne ili predvečernje aktivnosti, jako je bitno ponuditi što više kombinacija i napitaka kako bi ljudi uvijek mogli da se iznenade i promijene.
HUBIH: Kako se osjećate u ulozi edukatora za mlade bariste, da li u skorije vrijeme možemo očekivati porast zanimanja takve vrste?
TIMUR: Pa
prije svega poziv bariste je u ekspanziji kod nas, malo mi smeta to što se svi
koji poznaju određene poteze latte arta nazivaju baristima, jer je latte art
samo dekoracija, a barista je mnogo više od dekoratera, ali bitno je da se krene
od nečega.
Društvene mreže zaista pomažu mnogo u pridobijanju novi mladih barista, pa jako
često se jave ljudi koji čak i ne rade u ugostiteljskom objektu, nego zaista su
samo zaljubljenici u kafu
HUBIH: Šta najviše gosti zahtjevaju od Vas, Insagramične kreacije ili okus koji je aromatiziran?
TIMUR: Pa na samim početcima su bili zahtjevi za crtežima za instagrama, ali već neko vrijeme ljudi očekuju vrhunski espresso ili kretivni napitak koji nisu pili do sad. Oni koji me dobro poznaju i vole eksperimentisati traže da ih iznenadim, i zaista se trudim da to budu okusi koji su im nespojivi.
HUBIH: Da li Vaši ukućani uživaju u Vašim kreacijama, ili je za isto potrebna samo profesionalna oprema?
TIMUR: Kafa je vrhunska stvar za koju je najpotrebnija ljubav i želja za uživanjem, tako da nam nije prijeko potrebna profesionalna oprema koliko profesionalan pristup svemu što imate u kući kako bi napravili vrhunski napitak od kafe. Svejedno je pravite li ga u džezvi, ili imate mali aparat, ili neki drugi princip pripreme kafe. S obzirom da smo supruga i ja u svijetu espressa profesionalno, uvijek izmišljamo neke stvari, mada je tradicionalna Bosanska kahva nešto bez čega ipak ne idemo na posao. Uz to se uvijek u našem meniju pića nađu vrhunski čajevi i tople čokolade za „da se počastimo“
HUBIH: Šta biste mogli reći da je najbolje konzumirati uz dobar espresso?
TIMUR: Uz dobar espresso moja preporuka da se ne konzumira ništa, voda prije vrhunskog espressa, a nakon par minuta onda vrhunska tamna čokolada…
HUBIH: Koliko je, i da li brendiranje restorana i usluge zaista bitno?
TIMUR: Brendiranje restorana i usluge je ono što će
vaš ugostiteljski lokal ili uslužnu djelatnost odvojiti od ostatka ponude u tom
području, i zaista je mnogo bitnije od samog interijera.
Ljudi kod nas najviše novca troše na interijer, a poslije završe na reklamnim
čašama, keceljama itd koje posjeduje svaki drugi lokal u gradu. Zaista je bitno
posvetiti pažnju tim detaljima i izdvojiti se.
HUBIH: Porijeklo i vrsta kafe, koliko je bitna, kao i ostali sastojci poput mlijeka?
TIMUR: U posljenjih 5 godina radio sam samnogim brendovima, u Bosni i Hercegovini ponuda kafe je približno ista, bitan je pristup kafi. Kada imamo ozbiljan pristup kafi sa mnogo znanja onda do izražaja dolaze stvari tipa porijekla kafe, kvalitete mlijeka i ostalo.
HUBIH: Za kraj da li imate neku poruku za naše čitaoce, s obzirom na ciljanu skupinu časopisa?
TIMUR: Ugostiteljima i ugostiteljskim radnicima savjetujem da obrate pažnju na kafu, jer ipak je ne mogu svi napraviti kako treba. Zašto za vaš biftek koristite vrhunsko mesu, najkvalitetniju peć, fantastičnog kuhara, kada na kraju tog obroka čovjek dobije kafu iz prljavog aparata, staru nekoliko sedmica…