Novi hotelski konceptnualni trendovi za 2020. i 2021 godinu

Šta je to što je postalo kao ’’must’’ za svaki hotel?

Piše: Enis Hadžimujić

BIOGRAFIJA: Enis Hadžimujić je 2005 godine diplomirao na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu. Nakon što je karijeru u hotelijerstvu počeo prije petnaest godina u tada jedinom hotelu sa pet zvjezdica u Sarajevu, hotelu Radon Plaza, ubrzo je svoje znanje sticao i u prestižnom hotelu Central West Wood Club, te nakon toga napredovao na poziciju direktora hotela President, poznatog sarajevskog hotela sa 4 zvjezdice. Enis Hadžimujić je radio na poziciji direktora operacija u Novotel Sarajevo Bristol hotelu i i kao šef odjela prodaje i marketinga u Swissotel Sarajevo (Accor grupacija). U januaru 2019. godine, imenovan za direktora razvoja poslovanja u hotelu Bosmal Arjaan by Rotana ( Rotana grupacija). Sa preko 15 godina iskustva u hospitalitiju učesnik je brojnih konferencija i panel diskusija iz oblasti hotelijerstva, trendova, developmenta, prodaje i strateškog planiranja i poslovanja. Svoje tekstove na ove teme objavljuje u domaćim specijalizovanim publikacijama, magazinima te web portalima. Trenutno radi na regionalnim projektima kompanije LRC GROUP / Poslovne Novine , kao što su ‘’100 Najvećih u BiH’’, ‘’100 Najvećih u Srbiji’’, ‘’Brzorastuće kompanije u BiH’’, ‘’Pouzdanost’’.

UVOD: U osnovi 2020. godina je bila potpuno drugačija u odnosu na bilo koju drugu do sada i onoga što zovemo ’’normalnog’’ u shvatanju sa trendovima i kretanjima u hotelijerstvu. Zaslugama pandemije Covid-19 negativni efekti ne samo u hotelijerstvu nego i ostalim djelatnostima teško da će se ikada moći precizno izračunati i staviti ’’na papir’’, ali bez obzira na negativne efekte koji su nastali, uvijek postoje nove mogućnosti koje se kao rezultat toga pojave. O novim hotelskim konceptualnim trendovima za časopis HUBiH piše Enis Hadžimujić.

Nove mogućnosti u radu i djelovanju hotela kao i sami koncepti istih, a koji su proizišli nastalom krizom pokazali su spremnost hotelijera i vizionara iz ove oblasti da se prilagođavaju ’’novom vremenu’’ i svim izazovima koje ono donosi.

Evo nekoliko konceptualnih hotelskih rješenja koji prate trendove nastale trenutnim globalnim kretanjima.

Hibridni hotel, kao spoj smještaja i radnog prostora.  

Ovaj vid hotelskog smještaja konceptualno se nametnuo kao nužnost u kombinovanju fleksibilnog radnog prostora i smještajnog dijela gdje su pojedini hoteli čak za 20% podigli svoj Revenu zahvaljujući spremnosti da se opredijele ovom načinu rada. Spremost hotela da pretvore pojedine neiskorištene dijelove u co-working odjele pružajući gostima mogućnost rada, susreta, druženja te višenamjensko korištenje prostora za mnoge vlasnike hotela i hostela se može pokazati ključnim za povrat izgubljenog prihoda nakon prvog vala pandemije COVID-19. Iako se hibridni koncept pojavljivao mnogo prije prošlogodišnje neočekivane krize, sigurno je reći da se način na koji ljudi žive i rade promijenio posljednjih mjeseci. Kako se smanjuje vjerovatnost povratka uredskih radnika na puno radno vrijeme nakon lock down-a, a rad na daljinu nastavlja rasti, sve više ljudi, nego ikad prije traži manje tradicionalne prostore za rad izvan svojih domova. U tome i ima poslovnog smisla da se hoteli i hosteli priklone toj potražnji. Brojni hotelski brendovi već su postigli velik uspjeh nudeći co-working prostor. Većina stručnjaka iz oblasti hotelijerstva smatra da je ovaj oblik  budućnost funkcionalnosti i rada hotela.

Pametni hoteli, Smart –Tech Hotels  

Pametni hoteli, Smart – Tech Hoteli su pametno dizajnirani hoteli koji nude beskontaktno iskustvo s ekspresnom uslugom prijave i odjave iz hotela putem samoposluživanja i automatizirane naplate putem e-pošte.

Kako se globalno sve više primjenjuju nova tehnološka dostignuća i sama tehnologija se koristi pri radu hotela ovakav vidi funkcionisanja će neminovno postati nužnost. Isti se prilagođava potrebama već tehnološki pametnih gostiju. U današnje vrijeme tehnologija u hotelijerstvu pomaže i iskustvu kupaca i što je najvažnije, potrebi za sigurnim i čistim okruženjem. Sjajan primjer je ulazak u potpuno beskontaktni hotel, što se čini kao jednostavna značajka koja se nudi, ali uveliko doprinosi postizanju da se gost osjeća sigurno i ugodno. Ono što je bitno naglasiti jeste da u ovim hotelima stvari poput mobilne prijave, odjave, integriranih hotelskih aplikacija, a sve to u beskontaktnom okruženju, služe za podizanje korisničkog iskustva gosta, što će vjerojatno postati standard u industriji.

Sve što trebate znati o ’’Glostelu’’

Kao pojam pojavio se kombinovanjem riječi “Glamourous” i “Hostel”. Ustvari Glosteli je  marketinški  termin koji se koristi za opisivanje šik i modernih hostela, koji se ističu od svojih konkurenata zbog svoje snažne usredotočenosti na umjetnost i modu, a istovremeno zadovoljavaju sličan proračun kao hosteli. Nadalje, Glosteli također nude zajednički smještaj i društveniju atmosferu, po čemu se razlikuju od butik hotela. Koncept donosi također i luksuzne sadržaje, poput cjelovitog spa centra, pristupačnijim vrstama hotela poput hostela. Pojedini hoteli su uspjeli  ukusno spojiti više luksuznih sadržaja s ekonomskim prednostima zajedničkih spavaćih soba, podižući cijelo hostelsko iskustvo na novu razinu. Miješanje dva koncepta proširuje se baza budućih gostiju čiji ih ograničeni budžet sprečava da posjete “luksuzne” objekte s vrhunskim sadržajima, kao i goste s većim budžetom gdje je dostupan krevet na sprat dokle god se nude opsežni sadržaji. Cilj je kreirati smještaj koji nije ni previše moderan ni pretjerano otmjen, stvarajući ugodnu atmosferu za svakog gosta.

Samoodrživi Lifestyle Hoteli

Čini se da je održivi smještaj svakim danom sve popularniji, što pokazuje da 73% svjetskih putnika namjerava barem jednom boraviti u ekološkom ili „zelenom“ smještaju kada žele rezervisati svoje sljedeće putovanje. Uz to, još je 70% putnika vjerovatnije da će rezervisati smještaj znajući da je ekološki prihvatljiv, bez obzira traže li održiv boravak ili ne (Booking.com, 2019). Također, pokazalo se da je povratak zajednici i planeti od velike važnosti, na što ukazuje istraživanje koje je proveo Condé Nast Traveler, a koje je pokazalo da je 58% putnika reklo da bira hotel na osnovu toga da li je ekološki osvješten i gaji lokalne tradicije. Ova vrsta hotelskog smještaja temelji se na partnerstvu sa lokalnim proizvođačima hrane i organizacijama usmjerenim na poboljšanje održivosti u području u kojem je hotel smješten. Cilj je i učinkovito pružiti podršku i vrijednost zajednici. Korištenjem resursa zajednice ogleda se od posluživanja svježih lokalnih proizvoda do korištenja održivo napravljenog ukrasa u sobama kao i stavljanja u prodaju predmeta i proizvoda kako bi podržali i lokalnu privredu.

Koncept hotela ’’Nature Throughout the Hotel’’

Spoj prirode i funkcionalnosti konceptualno je primjenjen u hotelima koji koriste ovaj vid rješenja u nastaloj situaciji sa pandemijom Covida 19. Korištenjem biljaka u hotelskim prostorijama  daje svježu i živopisnu atmosferu, pružajući mogućnost i kreativnosti u korištenju biljaka, skladnim kombinovanjem sa ostatkom dekora. Pružanjem održavanja i prskanja zelenila u hotelu može se pokazati korisnim za cjelokupno iskustvo gostiju, jer se pokazalo da zeleni prostori imaju svrhu promicanja zdravlja i ublažavanja stresa u stambenim okruženjima. Slično tome, uvođenje zvukova prirode može pružiti odgovarajuće rezultate, promičući opuštanje i dobrobit gostiju. Hoteli mogu postići sjajne rezultate mogu uz samo malo ulaganja i pametno postavljanje zelenila. Ovisno o klimi i budžetu mogu se naći različita rješenja. Prema svim naznakama za 2021. godinu, lokalni turizam i dalje će biti presudan tržišni segment za oporavak hotela.

Uprkos stalnim mijenjanim putničkim ograničenjima i opreznom ponašanju potrošača u vezi sa zdravljem, sigurnošću i rezervacijama putovanja, trend prema lokalnom turizmu nije se promijenio. Istraživanja otkrivaju da gotovo 70% hotelijera očekuje da će domaća putovanja najviše pridonijeti oporavku. Nakon pada od 93% u travnju 2020. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, do srpnja 2020., domaći se turizam u Europi gotovo vratio na razinu prethodne godine, pokazalo je istraživanje Eurostata. U srpnju 2020., isto istraživanje otkriva da su noći koje su stanovnici EU-a provodili u turističkom smještaju unutar vlastite zemlje bile samo 22% niže nego u srpnju 2019., dok su noćenja nerezidenata bile 64% manje nego prethodne godine. U međuvremenu, u SAD-u je istraživanje kompanije Skift iz ožujka Travel Tracker otkrilo da je dvije trećine Amerikanaca zapravo reklo da će njihovo prvo putovanje nakon izbijanja biti putovanje automobilom.

Budući da su međunarodna putovanja još uvijek u velikoj mjeri na čekanju u doglednoj budućnosti, od hotelijera se očekuje da nastave preoblikovati ponude oko domaćih turističkih tržišta. Zapravo, brojni hoteli i grupe širom svijeta nastavljaju surađivati ​​u promociji lokalnih odredišta i poticanju kupaca da daju svoj doprinos lokalnoj ekonomiji ulaganjem u iskustva putovanja s domaćim tlom.