
Zoran Jerković: Mi trebamo pružiti kvalitetnu uslugu uz jedan iskren i profesionalan pristup svakom gostu kao pojedincu i gosti će sigurno ponovo doći ili će dati preporuku svojim prijateljima, što je zasigurno najbolja reklama.

Međugorje je jedno od najpoznatijih rimokatoličkih svetišta na svijetu. Postalo je poznato kroz ukazanja Djevice Marije, koja se kao fenomen počela javljati 1981. godine, nakon čega se počeo razvijati vjerski turizam. Od tada je ovo hercegovačko mjesto, uz Sarajevo, Mostar, jedno od najposjećenijih turističkih centara BiH, koje godišnje obiđe oko milijun katolika iz cijelog svijeta. Za portal HuBiH razgovarali smo sa vlasnik Hotela Leone u Međugorju. Da li se još uvijek osjeti „pad turizma“ zbog pandemije Korona virus, šta možemo očekivati od ljetne sezone, te šta današnji turisti traže i zbog čega se vraćaju samo su neka od pitanja na koje smo dobili odgovor od Zorana Jerkovića.

Za početak predstavite nam se, te predstavite ukratko i Hotel Leone.
Moje ime je Zoran Jerković i rođen sam 1967.godine. Živim u Međugorju i privatnim poduzetništvom se bavim od 1995.godine. Hotel Leone je hotel kategorije 4*, otvoren 2014.godine. Nalazi se u središnjem dijelu Međugorja, u neposrednoj blizini crkve Sv. Jakova. Hotel je kapaciteta 85 smještajnih jedinica sa svim pratećim sadržajima kao restoran, kongresna dvorana, igraona za djecu…
Kako Vam se čini ponuda hotela u našoj zemlji? Općenito hotelijerstvo i ugostiteljstva?
Bosna i Hercegovina ima ogroman turistički potencijal, sa obzirom na povijesne činjenice i povijesne znamenitosti, te iznimne prirodne ljepote i Međugorje kao vjersko hodočasničko središte poznato u cijelom svijetu. Imamo sve pretpostavke da budemo konkurentni poznatim europskim i svjetskim turističkim destinacijama, međutim pred nama je još puno rada i ulaganja u turistički sektor, pa samim time i u hotelijerstvo, što svakako mora biti jedna simbioza privatnih ulaganja i pomoći države turizmu kao strateškom cilju uz jedan dugoročan strateški plan razvoja. Zadnjih godina imamo jedan pozitivan trend otvaranja novih modernih hotela i ugostiteljskih objekata, te sam siguran da će biti potrebno još smještajnih i ugostiteljskih kapaciteta obzirom da Bosna I Hercegovina još nije doživjela ekspanziju u turizmu u što sam siguran da će se dogoditi.

Koji su ključni faktori uspjeha u vođenju jednog hotela, odnosno šta je to što će jedan hotel razlikovati od mase drugih?
Ključni faktor za uspješno vođenje jednog hotela, kao i u svakom drugom poslu, je pružiti kvalitet usluge i imati tim ljudi, odnosno suradnika koji Vas prati. Svakako, kao vlasnik ili menadžer hotela morate postaviti realne strateške ciljeve, biti pokretač i koordinator, ali najveći ključ uspjeha je tim ljudi koji vas prate u poslu. Naravno, bitna je strategija, znati na koju ciljanu skupinu turista se orjenirate sa obzirom da svaka regija, pa čak i mikro lokacija ima svoje specifičnosti. Mi u Međugorju smo orjentirani na jedan specifični vid turizma, a to je vjerski hodočasnički turizam i on ima svoje specifičnosti koje se svakako razlikuju od turizma u destinacijama na moru, planinama i slično. I uvijek je samo jedan pokazatelj uspješnog poslovanja u hotelijerstvu, a to je da li se gosti ponovo vraćaju ili da li vas preporučuju svojim prijateljima.

Da li se još uvijek osjeti “pad turizma” zbog pandemije Korona virus. Da li ste spremi za sezonu Ljeto 2023., šta možemo očekivati?
Iza nas su dvije teške godine Covid krize koje najviše pogodile sektor turizma. 2020.godinu uopće nismo poslovali jer je 80 % naših gostiju iz drugih država koje su bile pod Covid mjerama i turisti, odnosno u našem slučaju hodočasnici nisu mogli putovati. U 2021 godini za razliku od naših kolega koji posluju na moru i na planinama, te koji su zahvaljujući domaćim turistima odradili jedan dio sezone, mi u Međugorju zbog činjenice da naši gosti dolaze iz Hrvatske, Europe i ostatka svijeta i u 2021.godini gotovo da nismo poslovali. Na našu sreću 2022.godini turistički sektor se počeo oporavljati, ljudi su počeli putovati, te se nadamo da ćemo ovu godinu imati jednu normalnu turističku sezonu.

Što današnji turist traži i zbog čega će se idući put poželjeti vratiti?
Turist, odnosno naš gost ne dolazi zbog nas. On ima svoje razloge posjeta Bosni i Hercegovini, nebitno da li su to prirodne ljepote, povijesne znamenitosti, vjerski ili drugi razlozi. Ono što mi moramo učiniti je pružiti kvalitetnu uslugu uz jedan iskren i profesionalan pristup svakom gostu kao pojedincu i gosti će sigurno ponovo doći ili će dati preporuku svojim prijateljima, što je zasigurno najbolja reklama.

Za kraj, ostavite poruku za naše čitaoce.
Vašim čitaocima bi poručio da prije istraže sve ljepote i ostale znamenitosti Bosne i Hercegovine koje još nisu posjetili te preko svojih društvenih mreža i na druge načine budu najbolji promotori našeg turizma.
